۲۹ مرداد ۱۴۰۲، ۲۲:۱۴
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85205078
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

صربستان برای افزایش انتقال گاز روسیه به مجارستان اعلام آمادگی کرد

تهران- ایرنا- وزیر خارجه مجارستان گفت، در صورتی که اوکراین توافقنامه ترانزیت گاز روسیه را تمدید نکند صربستان آمادگی دارد تا انتقال گاز روس‌ها به مجارستان را افزایش دهد.

به گزارش ایرنا به نقل از آسوشیتدپرس، پیتر شیارتو یکشنبه اظهار کرد که الکساندر ووچیچ رئیس جمهوری صربستان در دیدار با ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان اطمینان داد که صربستان قادر است گاز بیشتری از روسیه به مجارستان بفرستند.

وی افزود: در روزهای اخیر شنیدیم که اوکراین مایل است توافقنامه ترانزیت گاز با روسیه را فسخ کند. رئیس جمهوری صربستان امروز تاکید کرد که اگر مجارستان مایل باشد بلگراد آماده است انتقال گاز از طریق صربستان را افزایش دهد.

گرمن گالوشچنگو وزیر انرژی اوکراین گفته که غیرمحتمل است که کی‌یف توافقنامه انتقال گاز طبیعی روسیه با کشورهای اروپایی را تمدید کند. این توافقنامه سال آینده منقضی می‌شود.

مجارستان حدود ۸۰ درصد گاز مورد نیاز خود را از روسیه وارد می‌کند که بخش عمده آن از طریق صربستان منتقل می‌شود. این کشور همواره با تحریم بخش انرژی روسیه توسط اتحادیه اروپا مخالف بوده است.

شیارتو اعلام کرد که سردار بردی محمداف رئیس جمهوری ترکمنستان در دیدار با اوربان ابراز علاقمندی کرده است که مجارستان در آینده به یکی از مقاصد و نقاط ترانزیتی گاز ترکمنستان تبدیل شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha