۲۹ مرداد ۱۴۰۲، ۲۱:۵۵
کد خبرنگار: 5418
کد خبر: 85205063
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اعلام آمادگی دانمارک برای اهدای ۱۹ فروند جنگنده اف-۱۶ به اوکراین

تهران-ایرنا- مت فردریکسن، نخست وزیر دانمارک روز یکشنبه اعلام کرد که این کشور ۱۹ فروند جنگنده اف-۱۶ را به اوکراین اهدا خواهد کرد تا کی یف از این جنگنده‌ها برای دفاع در مقابل روسیه استفاده کند.

به گزارش یکشنبه شب ایرنا از "بلومبرگ", نخست وزیر دانمارک روز یکشنبه گفت «امیدوارم» شش جنگنده در سال جدید، هشت جنگنده دیگر در سال آینده و پنج جنگنده باقی مانده در سال ۲۰۲۵ به اوکراین تحویل داده شوند.

نخست وزیر دانمارک خطاب به رئیس جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی گفت: لطفاً این کمک را به عنوان نشانه‌ای از حمایت قاطع دانمارک از مبارزه کشورتان برای کسب آزادی در نظر بگیرید.

رئیس جمهور اوکراین روز یکشنبه گفت که برای گفت و گو در مورد مسائل حمایتی از کشورش وارد دانمارک شده است.

وی پیش از دانمارک به هلند سفر کرده بود.

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین پس از دیدار با مقامات هلند از انتقال ۴۲ فروند جنگنده اف۱۶ این کشور به اوکراین خبر داد.

به گزارش ایرنا, ولودیمیر زلنسکی در جریان سفر به کشور هلند اظهار داشت که دولت این کشور تصمیم گرفته ۴۲ فروند جنگنده اف۱۶ را در اختیار کی‌یف قرار دهد.

زلنسکی در پیامی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، از توافق با مارک روته نخست وزیر هلند بر سر انتقال ۴۲ فروند جنگنده اف۱۶ به کشورش خبر داد.

وی در این خصوص نوشت: انتقال این ۴۲ فروند تنها آغاز جریان ورود این هواپیماها به اوکراین است و تعداد قابل توجهی نیز از کشورهای شرق اروپا در اختیار کی‌یف قرار خواهند گرفت.

یوری اینهات سخنگوی نیروی هوایی اوکراین در آوریل ۲۰۲۳ گفت، جنگنده‌های ساخت آمریکا حتی پیش از حمله روسیه به اوکریان و در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۸ در فرودگاه اوکراین فرود آمده‌اند.

اولکسی رزنیکوف وزیر دفاع اوکراین نیز پیش‌تر گفته بود که ارتش این کشور به جنگنده‌های نظامی ترجیحا جنگنده‌های اف-۱۶ نیاز دارد تا بتواند از حریم هوایی خود محافظت کند و در صورت نیاز به اهدافی در زمین حمله کند.

روسیه هشدار داده است که در اختیار قرار دادن جنگنده‌های اف ۱۶ به اوکراین، تهدیدی هسته‌ای علیه این کشور محسوب می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha