۲۹ مرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۵۴
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 85204634
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تروریست های آمریکایی‌ در مرزهای سوریه و عراق چه می کنند؟

تهران-ایرنا- منابع خبری از تحرکات مشکوک نظامیان اشغالگر آمریکایی در مرزهای سوریه و عراق خبر دادند.

به گزارش امروز (یکشنبه) ایرنا به نقل از روزنامه الوطن، علیرغم اظهارات اخیر مقامات واشنگتن مبنی بر اینکه قصد سیطره بر شهر مرزی البوکمال (سوریه) و گذرگاه القائم (عراق) برای بستن مرزهای زمینی سوریه و عراق را ندارند، تحرکات اخیر ارتش اشغالگر آمریکا در نزدیکی مرزهای مشترک سوریه و عراق پرسش‌هایی را بوجود آورده است.

ناظران بر این باورند که حضور گسترده نظامیان تروریست آمریکایی در خط مرزی سوریه و عراق با مشارکت گروه‌های تروریستی و استقرار در نزدیکی البوکمال و گذرگاه القائم مشکوک است.

ناظران و کارشناسان در گفت وگو با الوطن تاکید کردند که اظهارات مقامات آمریکایی برای اطمینان بخشی به روسیه، ایران، سوریه و عراق مبنی بر عدم تعرض به مرزهای دو کشور سوریه و عراق مشکوک است و حضور گسترده نظامیان تروریست آمریکایی در استان الانبار عراق، کرانه شرقی رود فرات و در منطقه التنف واقع در مثلث مرزی سوریه، اردن و عراق به منزله هشداری از سوی واشنگتن برای انجام عملیات نظامی در البوکمال با هدف قطع ارتباط زمینی میان سوریه و عراق است.

از زمان شکست گروه تروریستی داعش به عنوان بازوی نظامی آمریکا در سوریه در آذر ماه سال ۱۳۹۶، نظامیان آمریکایی مستقیما جایگزین این گروهک تروریستی شدند و دقیقا از همان زمان نیز به جای داعش شروع به استخراج و سرقت نفت سوریه و کشتار مردم این کشور کردند. نظامیان تروریست آمریکایی و مزدوران وابسته به آنها یعنی قسد، بخش های زیادی از شرق و شمال شرق سوریه را به اشغال خود در آوردند.

تروریست های آمریکایی پس از حضور غیرقانونی در سوریه در سال ۱۳۹۶، ۲۵ پایگاه غیرقانونی در خاک سوریه ایجاد کردند که چندی قبل نیز یک پایگاه به آن اضافه نمودند. آمریکا هم اکنون ۲۲ پایگاه غیرقانونی اصلی و ۴ پایگاه فرعی و در مجموع ۲۶ پایگاه در خاک سوریه دارد.

در حال حاضر بخش‌های عمده‌ای از سرزمین‌های استان‌های "الحسکه"، "دیرالزور" و «الرقه» (در شرق و شمال شرق سوریه) که دارای منابع نفت و انرژی می‌باشد، تحت تصرف تروریست های آمریکایی و نیروهای دموکراتیک سوریه (مزدوران کُرد سوریه مورد حمایت آمریکا) می باشد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha