دادستان ری: ورودی پرونده به دادگاه‌های شهرستان ماهانه سه‌هزار و ۸۰۰ فقره است

شهرری - ایرنا - دادستان شهرستان ری اعلام کرد: ورودی پرونده‌ها به دادگاه طی یک سال اخیر به طور میانگین سه هزار و ۸۰۰ فقره در ماه بوده است که تلاش می‌کنیم در راه افزایش رضایت شهروندان گام برداریم.

به گزارش ایرنا، محمد مهدی رحیمی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در یک سال گذشته حدود ۳۷ هزار و ۲۴۰ فقره پرونده وارد دادسرا شده و با تلاش شبانه روزی همکاران ۴۴ هزار و ۲۷۵ پرونده مختومه شده که به معنای طی مراحل قضایی و صدور قرار است و در واقع هفت هزار پرونده بیشتر از پرونده‌های ورودی مختومه شده است.

وی افزود: ساختمان دادسرا و دادگستری شهرستان ری درخور و شأن همکاران قضایی و مردم نیست از این رو مطالبه ساختمان جدید به منظور پاسخگویی نیاز شهروندان برنامه ریزی شده است.

دادستان شهرستان ری با تأکید بر اینکه در دادسرا تلاش کردیم تعامل با ادارات و نهادها مثبت باشد که آثار آن دراحقاق حقوق عامه قابل مشاهده است، خاطرنشان کرد: تلاش کردیم که ابلاغ الکترونیک را به سطح بالایی برسانیم زیرا که نتیجه این خدمات جلوگیری از اطاله دادرسی است و در این زمینه به نرخ ۹۶ درصد رسیدیم و یا این اقدام از اطاله دادرسی جلوگیری می‌شود.

رحیمی با اشاره به برخورد جدی دادستانی با اراذل و اوباش و ایجاد ناامنی ناشی از حضور این افراد تصریح کرد: در موضوع اراذل و اوباش مطابق قانون پرونده‌ها بررسی شد و با توجه به اینکه تاکنون برخورد قانونی لازم انجام نشده بود، دستور قاطع صادر کردیم که اگر احدی قدرت نمایی با سلاح سرد و گرم داشته باشد برخورد قاطع صورت گیرد.

وی با اشاره به بازسازی صحنه جرم گفت: از تأثیرات بازسازی صحنه جرم به نتیجه مطلوب خواهیم رسید و دستور لازم برای بازسازی صحنه جرم صادر شده و حتما اجرایی خواهد شد.

دادستان شهرستان ری خاطرنشان کرد: در حال حاضر بسیاری از اراذل و اوباش با بازداشت موقت در زندان هستند و با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته در مدت اخیر هیچ‌گونه عرض اندامی نمی‌کنند، زیرا که قانون به عنوان سد محکمی در این زمینه ایستادگی می‌کنند.

وی یادآور شد: از موضوعات مهم و دغدغه‌های دستگاه قضا در ری پیگیری ملاقات‌های مردمی است و در این راستا باوجود محدودیت‌ها و مشغله زیاد یک روز در هفته ملاقات مردمی برگزار و برای حل معضلات و مشکلات پیگیری لازم صورت گیرد و از سوی دیگر زمان رسیدگی به پرونده ها کاهش یابد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha