آشنایی با رقیب آسیایی تراکتور؛ الشارجه با ستاره‌های سابق بارسلونا در اندیشه انتقام

تهران- ایرنا- تیم فوتبال تراکتور برای صعود به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیایی باید در تبریز تیم پرستاره الشارجه امارات را مغلوب کند.

به گزارش ایرنا، تیم فوتبال تراکتور در مرحله نهایی پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا سه‌شنبه ۳۱ مرداد از ساعت ۱۹:۳۰دقیقه در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز میزبان الشارجه امارات است. الشارجه موفق شد در دیدار پلی‌آف مرحله اول با نتیجه ۲ بر صفر تیم باشوندهارا بنگلادش را مغلوب کند و حریف تراکتور در مرحله نهایی شود.

تی‌تی‌ها که شروع ناامیدکننده‌ای در لیگ برتر فوتبال داشتند، کار بسیار سختی مقابل تیمی دارند که سابقه ۶ عنوان قهرمانی در امارات را دارد.

شاگردان پاکو خمس با ۲ شکست مقابل سپاهان و پرسپولیس پا به این دیدار می‌گذارند، در حالی که حریف اماراتی وضعیت کاملا متفاوتی را تجربه می‌کند. الشارجه موفق شد شاگردان فرهاد مجیدی در الاتحاد کلبا را با نتیجه ۴ بر ۳ در خانه حریف مغلوب کند. در آن دیدار مهدی قایدی ستاره فصل گذشته استقلال عملکرد درخشانی داشت و گل سوم این تیم را به زیبایی به ثمر رساند. او روی ۲ گل دیگر کلبا نیز تاثیرگذار بود.

آشنایی با رقیب آسیایی تراکتور؛ الشارجه با ستاره‌های سابق بارسلونا در اندیشه انتقام

برای شاگردان کاسمین اولاریو نیز کایو(۲)، پاکو آلکاسر و لوان پریرا گلزنی کردند. لوان پریرا برزیلی موفق شده بود هر ۲ گل الشارجه را مقابل حریف بنگلادشی در مرحله قبلی به ثمر برساند و این آمار آمادگی بالای این بازیکن را نشان می‌دهد.

الشارجه به لطف قهرمانی در ۲ فصل قبل امارات راهی مرحله پلی‌آف آسیا شد. این تیم فصل گذشته در رتبه هفتم لیگ امارات قرار گرفت. الشارجه که لقب پادشاه را در امارات دارد به دنبال ششمین حضورش در لیگ قهرمانان آسیا است. بهترین نتیجه این تیم در ۵ دور قبلی حضور در آسیا به سال ۲۰۰۴ برمی‌گردد، جایی که این تیم موفق شد در اولین حضورش در لیگ قهرمانان آسیا به مرحله یک چهارم نهایی این رقابت‌ها صعود کنند اما با شکست سنگین ۱۱ بر ۲ در دو بازی رفت و برگشت برابر سئونگنام کره‌جنوبی از گردونه رقابت‌ها حذف شد.

الشارجه یکی از پرافتخارترین تیم‌های امارات نیز محسوب می‌شود. این تیم موفق به کسب ۲۱ جام رسمی در امارا شده که مهم‌ترین آن‌ها ۶ عنوان قهرمانی در لیگ امارات، ۱۰ عنوان قهرمانی در جام حذفی و ۳ عنوان قهرمانی در سوپرجام امارات است.

آشنایی با رقیب آسیایی تراکتور؛ الشارجه با ستاره‌های سابق بارسلونا در اندیشه انتقام

آخرین تقابل الشارجه با نمایندگان ایرانی به تقابل با تراکتور در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۲۱ برمی‌گردد. مسابقات این گروه را به صورت متمرکز به عهده شهر شارجه امارات بود که تراکتور موفق شد در بازی اول با نتیجه ۲ بر صفر به برتری دست پیدا کند و دیدار دوم آن‌ها با تساوی بدون گل به پایان رسید. اما حالا الشارجه با ستاره‌های بزرگ اروپا که سابقه بازی در تیم‌های مطرح را دارند به دنبال انتقام از تی‌تی‌ها هستند.

سرمربی رومانیایی آشنا با هواداران تراکتور

کاسمین اولاریو سرمربی پرافتخار رومانیایی هدایت این تیم را بر عهده دارد. او که سابقه قهرمانی در لیگ‌های رومانی، عربستان، امارات، قطر و چین را در کارنامه خو دارد و شناخت خوبی از فوتبال آسیا دارد. اولاریو سابقه تقابل با تی‌تی‌ها را در تبریز دارد و با جو وحشتناک ورزشگاه یادگار بیگانه نیست. ۹ سال پیش در ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ بود که اولاریو همراه با تیم الاهلی امارات برابر شاگردان تونی اولیویرا قرار گرفت که در نهایت تیم میزبان با تک گل دقیقه ۴۰ فرشاد احمدزاده توانست بر حریف خود غلبه کند. البته شاگردان اولاریو توانستند در بازی برگشت جبران کرده و با نتیجه ۳ بر ۲ از سد تی‌تی‌ها بگذرند.

آشنایی با رقیب آسیایی تراکتور؛ الشارجه با ستاره‌های سابق بارسلونا در اندیشه انتقام

سرمربی مشهور رومانیایی تمجید ویژه‌ای از تماشاگران تبریزی کرد و در وصف هواداران پرشور تی‌تی‌ها گفته بود که هر تیمی آرزوی داشتن چنین طرفدارانی را دارد.

ستاره‌های سابق بارسلونا و رم در ترکیب الشارجه

کوستاس مانولاس مدافع ۳۲ ساله یونانی که سابقه حضور در تیم‌های رم و ناپولی ایتالیا را دارد و از المپیاکوس یونان در سال گذشته راهی الشارجه امارات شد، در خط دفاعی این تیم حضور دارد. او در دیدار معروف رم و بارسلونا در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپای فصل ۲۰۱۷ - ۲۰۱۸ عضو رم بود و در کامبک المپیکو گل سوم این تیم را به ثمر رساند.

میرالم پیانیچ هافبک ۳۳ ساله تیم ملی بوسنی و هرزگوین که سابقه حضور در تیم‌های رم، یوونتوس و بارسلونا را در کارنامه خود دارد، با بازوبند کاپیتانی الشارجه در مقابل تراکتور قرار می‌گیرد. این بازیکن تبحر بالایی در ضربات ایستگاهی دارد. او سابقه ۱۱۰ بازی ملی را نیز در کارنامه خود دارد. پیانیچ فصل گذشته در ۱۸ بازی برای الشارجه موفق شد ۴ گل و ۳ پاس گل را به نام خود ثبت کند.

آشنایی با رقیب آسیایی تراکتور؛ الشارجه با ستاره‌های سابق بارسلونا در اندیشه انتقام

پاکو آلکاسر مهاجم ۲۹ ساله اسپانیایی که سابقه حضور در تیم‌های والنسیا، بارسلونا و دورتموند را دارد، سال گذشته از ویارئال اسپانیا به شارجه امارات پیوست و در ۲۵ مسابقه لیگ برتر این کشور هشت گل به ثمر رساند و هفت پاس گل داد.

او در اولین بازی فصل جدید با وجود حضور تعویضی در زمین نمایش فوق العاده داشت و ۹ دقیقه پس از ورود به زمین گل تساوی تیمش مقابل اتحاد کلباء را به ثمر رساند و یک پاس گل داد. آلکاسر سابقه پوشیدن لباس تیم ملی اسپانیا در تمامی سنین را دارد و ۱۹ بازی نیز برای تیم ملی اسپانیا به میدان رفته و ۱۲ گل نیز در کارنامه خود ثبت کرده است.

آشنایی با رقیب آسیایی تراکتور؛ الشارجه با ستاره‌های سابق بارسلونا در اندیشه انتقام

از دیگر ستاره‌های مطرح این تیم می‌توان از کایو و لوان پریرا برزیلی نام برد. کایو بهترین گلزن الشارجه در فصل گذشته با ۱۴ گل بود و پریرا نیز ۱۰ گل برای این تیم اماراتی در فصل گذشته به ثمر رساند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha