تنظیم تفاهم‌نامه همکاری میان محیط‌زیست و جامعه هتلداران

تهران - ایرنا - رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تهران از تنظیم تفاهم‌نامه همکاری به منظور کمک به ارتقای شاخص‌ها و فرهنگ محیط‌زیستی در مجموعه هتل‌ها و مراکز اقامتی و گردشگری کلانشهر تهران خبر داد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، علیرضا رحمتی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تهران روز یکشنبه در اولین نشست هم اندیشی محیط زیست و تبیین جایگاه آن در هتل‌ها و اقامتگاه‌های توریستی، با اشاره به اینکه طبیعتا گردشگر برای تفریح و سرگرمی خود به آب، هوا، غذا و تفریح سالم نیاز دارد، گفت: بر همین اساس محیط زیست پاک نقش بسزایی در جذب و جلب گردشگر داشته و به همین علت رعایت الزامات محیط زیستی و کاهش آلاینده ها در کلانشهر تهران تاثیر مستقیمی بر جذب مسافر و گردشگر دارد.

وی با بیان اینکه با توجه به اینکه مجموعه هتل ها و مراکز اقامتی پذیرای مهمانان خارج از تهران بوده و قطعا انتقال دهنده آداب و رسوم و فرهنگ جامعه مورد هدف نیز هستند، اظهار داشت: یکی از فرهنگ های متن جامعه، فرهنگ محیط زیستی آن جامعه است و این مهم باید در کلانشهر تهران به عنوان پایتخت جمهوری اسلامی ایران مورد توجه قرار گیرد.

رحمتی تاکید کرد: انتظار می رود جامعه هتل‌داران ایران نسبت به ارتقای شاخص های محیط زیستی در هتل ها و مراکز اقامتی اقدام و همچنین با فرهنگ سازی محیط زیستی در این مراکز به عنوان اولین محل تبادل فرهنگ ها نسبت به معرفی محیط زیست و ارتقای فرهنگ آن در بین جامعه با محیط زیست همکاری کنند.

وی در این نشست ضمن بحث و تبادل نظر با مدیران و نحوه تعامل و ارتباط محیط زیست با جامعه هتلداران از تنظیم تفاهم نامه همکاری به منظور کمک به ارتقای شاخص ها و فرهنگ محیط زیستی در مجموعه هتل ها و مراکز اقامتی و گردشگری کلانشهر تهران خبر داد.

در این دوره آموزشی که به میزبانی اتحادیه هتلداران ایران برگزار شد حدود ۷۰ نفر از مدیران و کارشناسان محیط زیست هتل های تهران حضور داشتند ، در این نشست ضمن تبیین اهداف هم‌اندیشی بر رویکرد تقویت تعامل و همفکری با مدیران و کارشناسان محیط زیست در بخش گردشگری به منظور حل معضلات و مشکلات محیط زیستی این بخش تاکید شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha