آموزش‌وپرورش ۱۰ هزار کلاس درس را تا پایان مهر تحویل می‌دهد

تهران-ایرنا-رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، گفت: متعهد هستیم که تا پایان مهر امسال، ۱۰ هزار کلاس درس برای آغاز سال تحصیلی تحویل دهیم.

به گزارش ایرنا از سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، حمیدرضا خان محمدی روز یکشنبه، گفت: خیرین نقش مهمی در زمینه نوسازی مدارس دارند و نقطه قوت فعالیت های این حوزه هستند.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور به اهمیت برنامه محور بودن اقدامات پرداخت و افزود: جذب شایسته اعتبارات و حساسیت داشتن نسبت به بیت المال نیز از موضوعات مهم است و باید تلاش کنیم سرانه فضای آموزشی، پراکندگی مدارس تخریبی و نیازها طبق برنامه پیش برود.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در خصوص طرح شهید عجمیان گفت: این طرح یک کار نهضتی است که با محوریت قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر در حال انجام است. خوشبختانه طبق آمار بازخورد بسیار مثبتی داشته ایم و همه از این کار رضایت دارند. قرار است ۱۰۰ هزار کلاس درس از مسیر این طرح در سال ۱۴۰۲ بهسازی و شاداب سازی شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر جهش دو برابری در حوزه تجهیزات هنرستانی و استاندارد سازی سامانه های گرمایشی و سرمایشی تصریح کرد: بهره وری خوب است اما باید بهره وری را بالا ببریم و عالمانه به جمع بندی برسیم.

خان محمدی با اشاره به افزایش اعتبارات پروژه های ورزشی، اظهار داشت: با همکاری دهیاری ها و شهرداری ها اعتبارات توسعه فضاهای ورزشی را جذب نمایید. ضمن اولویت بندی کارها، مصوبات سفر را به صورت جدی پیگیری کنید. این مصوبات در حکم مصوبه هیات دولت و لازم الاجراست.

وی افزود: با تلاش های در حال انجام سعی می شود همه چیز براساس عدالت پیش برود. استان های دارای سرانه پایین باید اعتبارات بیشتری جذب کنند. خدا را شکر لطف و برکت کار با افزایش اعتبارات مصوبات دور دوم سفر را شاهد هستیم.

وی ادامه داد: باید با امید حرکت کنیم. به فرموده حضرت آقا پیچ های خطرناک را پشت سر گذاشته ایم و به قله نزدیک می شویم. کار ما کار بسیار بزرگی است. با امید حرکت کنید. امید واقعی در مدرسه تولید می شود. اگر می گوییم باید بهره وری را بالا ببریم برای همان امیدی است که دانش آموزان بیشتری زودتر به مدرسه جدید بروند و خوشحال تر شوند. کارتان با امید آفرینی باشد.

این مقام مسئول با بیان اینکه باید به نقطه هدف گذاری شده مبنی بر تحویل ۱۰ هزار کلاس درس برسیم افزود: تا آغاز سال تحصیلی باید تلاش ما شبانه روزی باشد. آخرین چیزی که باید شما را تحت تاثیر قرار دهد جذب اعتبارات لازم از مجاری مختلف است. رییس جمهور تاکید داشت از ظرفیت مردم استفاده بهتری بکنیم.

خان محمدی با اشاره به اینکه موضوع نیروی انسانی بسیار مهم است، گفت: باید نیروی کارآمد داشته باشیم. جذب جوانان انقلابی، مومن و تحول خواه که بتوانند تحولی در کار بوجود بیاورند مورد توجه قرار گیرد.

ساخت ۲۰۰ مدرسه با رویکرد کانون تربیت محله و با محوریت مسجد

رئیس سازمان نوسازی کشور از ساخت ۲۰۰ مدرسه بزرگ مقیاس با عنوان کانون تربیت و پیشرفت محله که محور آن مسجد است خبر داد و بیان داشت: این موضوع در کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی مورد تصویب قرار گرفت.

خان‌محمدی در ادامه به موضوع هویت بخشی به فضاهای آموزشی در معماری داخلی و بیرونی، توجه به طرح های ملی، اقتصاد مدرسه، امکان استفاده از انرژی خورشیدی در مدارس، صنعتی سازی و بحث توزیع تجهیزات برمبنای رویکرد عدالت محوری و توزیع عادلانه اشاره و هم افزایی با ادارات کل آموزش و پرورش را سازنده دانست.

وی در پایان بر اهمیت جایگاه مدرسه تاکید کرد و بیان داشت: بسیاری از مشکلات حوزه های مختلف بخاطر این است که در مدرسه سرمایه گذاری نمی‌کنیم. اولویت اول کشور باید آموزش و پرورش باشد اعتبار مدرسه سازی نباید جای دیگر برود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha