سردار سلامی: افتخارات امروز ایران به برکت خون شهداست

اردبیل - ایرنا - فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: بیش از ۲۳۰ هزار شهید استوانه‌های مستحکمی هستند که بنای رفیع این کشور بزرگ بر اکتاف و استخوان‌های آنها استوار است و اگر ما توسط قدرت‌ها حذف نشدیم و امروز با افتخار از مفاخر خود یاد می‌کنیم به برکت خون این شهیدان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، سردار سرلشگر حسین سلامی روز یکشنبه در کنگره ملی سه هزار و ۴۰۰ شهید استان اردبیل در ورزشگاه رضازاده اردبیل اظهار کرد: امروز میهمان شهیدان والامقامی هستیم که تصاویر زیبا ، چهره‌های دل‌انگیز و رخسارهای بهشتی آنها همانند ستارگان درخشان یک کهکشان نورانی بر سپهر افتخارات عالم اسلام ملت ایران و استان اردبیل قهرمان می‌درخشد و این حضور را شرف و فضیلتی از جانب خداوند برای خود می‌دانم که امروز در جمع شما مردم اردبیل هستم.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: اردبیل سرزمینی است که به زیبایی توسط رهبر عزیز و عظیم‌الشان به تصویر کشیده شده است ، این استان با مفاخر جاودان ، واقعه‌های ماندگار ، حماسه‌های بزرگ و با مردمان مومنش شناخته می‌شود.

وی گفت: اردبیل سرزمینی است که هم دارای تاریخ و فرهنگ است و هم سرچشمه جوشش اعتقاد شیعی است و چشمه‌سار زلال مکتب تشیع از این سرزمین بر صفحات قلب ملت ایران جاری شده است.

سردار سلامی افزود: اردبیل سرزمین سرداران، رزمندگان، ایثارگران، جانبازان و آزادگانی است که عزت، اعتبار، هویت، دین امنیت، آرامش و پیشرفت ما مدیون فداکاری و جانبازی این عزیزان است ، سه هزار و ۴۰۰ پرنده‌ای که به معراج رفتند تا حجتی برای همه ما باشند تا نسل اندر نسل با همه وجودمان از دین و وطنمان در مقابل هر دشمنی دفاع کنیم.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: این شهدا نه فقط برای خود جاودانگی و حیات دائمی در پیشگاه حضرت حق فراهم ساخته‌اند بلکه برای همه ملت ایران ماندگاری و ابدیت به ارمغان آوردند.

ملت‌ها به عناصر درخشان از تاریخ و فرهنگشان شناخته می‌شوند

وی با بیان اینکه هر ملتی به عناصر درخشان از تاریخ، جغرافیا و فرهنگ خود شناخته می‌شود، تصریح کرد: ملت‌هایی که شخصیت‌های بزرگ، انسان‌های فداکار و تاریخ‌ساز ندارند، سرنوشتشان به دست دیگران تعیین می‌شود ، از صفحه جغرافیای عالم حذف می‌شوند ، بیگانگان بر آنان مسلط می‌شوند. این ملت‌ها سرزمین‌هایشان ویران می‌شود، هویتشان به یغما می‌رود، دینشان از آنان گرفته می‌شود و از حقیقت و عدالت و آزادی و استقلال دور می‌شوند.

سردار سرلشکر سلامی تصریح کرد: بیش از ۲۳۰ هزار شهید استوانه‌های مستحکمی هستند که بنای رفیع این کشور بزرگ و ساختمان بلند مرتبه فرهنگ و اعتقادات و باورهای آن بر اکتاف شهدا استوار است.

اگر توسط قدرت‌ها حذف نشدیم به برکت خون شهداست

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یادآورشد: اگر ما توسط قدرت‌ها حذف نشدیم و امروز با افتخار از مفاخر خود یاد می‌کنیم به برکت خود این شهیدان است. شهادت این عزیزان واقعه‌ای متوقف شده در تاریخ نیست. شهید یک عنصر بر زمین افتاده در مقطعی از زمان نیست بلکه شهید یک حقیقت زنده است.

سردار سلامی با بیان اینکه شهیدان زنده‌تر از همه انسان‌های این سرزمین هستند، گفت: وقتی خداوند در قرآن شهیدان را به‌عنوان یک حقیقت زنده معرفی می‌کند پس حقیقت زندگی شهادت است و شهادت آغاز زندگی است زیرا اگر شهادت نباشد زندگی به پایان می‌رسد.

دشمن می‌خواهد بر مقدرات ما مسلط شود

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه گفت: دهه‌هاست که دشمنان بزرگ دست به دست هم داده‌اند و دنیا را میدان ائتلاف خود علیه ملت ایران و امت اسلام کرده‌اند و نمی‌خواهند اجازه دهند نور خدا بر این سرزمین جلوه‌گر شود.

سردار سلامی یادآور شد: دشمنان این ملت می‌خواهند نور خدا را خاموش کنند و بر سرنوشت مسلمانان مسلط شوند، آزادانه در خیابان‌های ما راه بروند و برای ما مقدراتمان را تعیین کنند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه این تقابل از حدود چهار نیم دهه قبل آغاز شده است، گفت: ما می خواهیم اسلام در سرزمین مسلمانان حاکم شود، احکام دین خدا پیاده شود، عدالت برقرار شود، کرامت انسان حفظ شود و آزادی بشر تضمین شود.

وی افزود: آنها می‌خواهند نقش فرعونیت را در جهان پیاده کنند و ما مصمم هستیم در مقابل این اندیشه‌های شیطانی بایستیم. البته مبارزه با فرعونیان و مستکبران کار دشواری است.

ملت ایران شکست‌های عظیمی به دشمن وارد کرده است

این مقام عالی نظامی کشورمان گفت: همان‌گونه که رهبر عظیم‌الشان مان در سه چهار روز گذشته به پاسداران انقلاب فرمودند دشمنان از اول توطئه کردند تا در مقابل ما فتنه‌های متناوبی را پیاده کنند؛ از جنگ داخلی تا جنگ خارجی، تکفیر و ترور، تحریم اقتصادی، عملیات روانی، جنگ شناختی و اطلاعاتی، ارعاب نظامی، تحمیل جنگ خارجی، تلاش برای تسخیر ذهن جوانان، ترور دانشمندان و تلاش برای فقیر کردن فهرستی از دشمنی‌های آنا ظرف ۴۵ سال اخیر است اما این ملت به برکت یک رهبر روحانی بزرگ چه در دوره امام راحل (ره) و چه در دره نیابت رهبرعظیم‌الشان شکست‌های سهمگینی را به دشمنان وارد کرده است.

سردار سلامی خاطرنشان کرد: آنها از هیچ عرصه‌ای از دشمنی کوتاهی نکردند؛ خیابان‌ها، دانشگاه‌ها، مهد کودک‌ها و همه جا تلاش کردند ، تمام جغرافیاها را به میدان جنگ علیه ملت ما تبدیل کنند و تمام اندوخته‌ها و ذخایر راهبردی خود را به صحنه آودند.

وی گفت: مقامات کشورهای غربی دل بسته بودند به اینکه این بار می‌توانند درون ملت ایران نفوذ کنند و گسست در وحدت ملی و تجزیه در یکپارچکی کشور ایجاد کنند ، آنها ملت ما را نمی‌شناسند.

ملت ایران درس‌های بزرگی از تجربه‌های صدر اسلام گرفته است

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: این ملت امروز محصول تجربه‌های غم‌انگیز صدر اسلام است ، مردم ایران از حوادث صدر اسلام درس‌های بزرگی گرفته‌اند، آنها آموخته‌اند اگر امام مسلمین را در محراب نماز تنها بگذارند، اشقیا بر راس او شمشیر می‌زند ، آنها حادثه غم‌انگیز مسجد کوفه را هر روز مرور می‌کنند.

سردار سلامی تصریح کرد: آنها به صحنه عاشورا نگاه می‌کنند می‌بینند که اگر قوم امام خود را تنها بگذارد فرزندان حرم اسیر می شوند ، این تجارب تلخ و گرانبها برای ملت ایران همیشه عبرت تاریخی است ، ملت ایران می‌داند باید امام مسلمین را همچون نگین انگشتر زیبا در حلفه مهر و وفا بگیرد و در مقابل دشمن بایستد.

دشمنان ملت ایران در حال زوال هستند

وی گفت: دشمنان ما در حال زوال هستند ، دیگر نفس و نای حرکت ندارند ، شما آنها را فرسوده و خسته کرده‌اید ، به آنها شکست‌های بزرگ تحمیل کرده‌اید ، شما آرزوهای دشمنان را برای کسب یک پیروزی کوچک هم تا قبرستان آرزوهایشان بدرقه کردید.

این مقام عالی نظامی کشورمان افزود: این سرزمین اردبیل که است محبت جوانمرد باغیرت کربلا در آن می درخشد، اردبیل سرزمین حضرت ابوالفضل (ع) است ، مظهر غیرت الهی است که در اوج تشنگی آب روی آب ریخت تا برای اهل حرم آب بیاورد.

وی گفت: هر مردمی دقیقا مثل کسی می‌شوند که او را دوست دارند. هر قومی شبیه کسی می‌شود که او را دوست دارد و به او عشق می‌ورزد. مردم اردبیل ابالفضل العباس (ع) را به نحو متفاوتی دوست دارند و این یک واقعیت است ، پس اینها شبیه ابوالفضل العباس (ع) می‌شوند.

سردار سرلشکر سلامی ادامه داد: اردبیل سرزمین سرهای بریده و دست‌های قطع شده است ، برای اینکه دست اسلام کوتاه نشود ، برای اینکه یکپارچگی و وحدت امت پایدار باقی بماند ، اینجا سرزمین مردان مومن و حماسه‌آفرین با عاطفه پراحساس ، مومن و اهل محبت است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: شما دریایی از احساس، محبت، ایمان، عشق واقعی، شور و شعور، فرهنگ حماسه، تاریخ و جاودانگی هستید ، علمای شما زبانزد هستند و شهیدانتان می‌درخشند ، وفا صفت حضرت ابوالفضل العباس (ع) است و ابوالفضل (ع) باوفا یک مفهوم کاملا شناخته شده است.

خانواده شهدا راه را به ما یاد می‌دهند

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه خانواده شهدا اسوه‌های صبر و نجابت هستند، گفت: خانواده شهدا در میان ما نورافشانی می‌کنند و راه را به ما یاد می‌دهند ، این هم افتخار است که امروز خداوند امروز توفیق درک حضور در میان این خانواده‌ها را به ما عنایت کرده است.

سردار سلامی افزود: امروز که یکی از روزهای الهی برای شماست، روز یادآوری و تکریم همه حماسه‌ها است ، فداکاری‌ها را از کلام مولایمان و عظمت‌ها و برجستگی‌ها و درخشش‌های استان اردبیل را زیاد شنیده‌ایم.

وی گفت: شما اهل وعده صادق هستید و به پیمان و عهد خود عمل کردید ، در مسیر ماندید ، با ولایت همراه هستید و برای هدف‌های بزرگ حرکت می‌کنید و متوقف نمی‌شوید ، در مقابل دشمن کرنش نمی‌کنید و فاتح قله‌های بزرگ هستید.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با قدردانی از نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی ، فرمانده سپاه استان ، نیروهای انتظامی ، نظامی ، بسیجیان و مسئولان استان و مردم افزود: همه امروز این قدر زیبا و باشکوه متراکم آمدید تا از شهیدانتان تجلیل کنید. با افتخار در کنار شما هستیم و بهترین و زیباترین آرزوی ما این است که در راه آرمان‌ها و آرزوهای شما که تحقق اسلام و عزت مسلمانان است با غلبه بر دشمن به خیل شهیدان بپیوندیم.

به گزارش ایرنا ، در پایان این مراسم از تولیدات کنگره سه هزار و ۴۰۰ شهید سرافراز استان اردبیل با بیش از ۱۵۰ جلد کتاب و فیلم بلند و کوتاه مستند رونمایی شد.

رونمایی از تمبر یادبود سه هزار و ۴۰۰ شهید استان اردبیل با حضور سردار سرلشکر حسین سلامی از دیگر برنامه‌های این آیین بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha