راه‌اندازی کارگروه رفع موانع هم‌افزایی میان شرکت‌های زیرمجموعه صندوق بازنشستگی

تهران - ایرنا - مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از تشکیل کارگروه رفع موانع هم‌افزایی میان شرکت‌های زیرمجموعه صندوق بازنشستگی کشوری خبر داد و گفت: هم‌افزایی بین شرکتی باعث حذف رانت و افزایش گردش و سود درون خانواده این صندوق می‌شود.

به گزارش ایرنا از صندوق بازنشستگی کشوری، نعمت‌الله ترکی روز یکشنبه افزود: در جلساتی که با مدیران و اعضای هیات مدیره شرکت‌ها برگزار شد، اغلب از همکاری نکردن برخی شرکت‌ها برای هم‌افزایی بین شرکت‌های ذیل صندوق و همچنین هماهنگی نکردن و وجود بستر لازم گلایه می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه در ادوار مختلف نیز آن طور که باید و شاید سازوکار مناسب تعبیه نشده بود، اظهار داشت: به طور نمونه زمانی که ما کارخانه ساخت دستمال کاغذی داریم، باید بر روی میز شرکت‌ها و نمایندگی‌های ما محصول دیگری باشد، در حالی که با خرید از مجموعه‌های درون صندوق، منافع بازنشستگان بیشتر تامین می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه ظرفیت‌های هم‌افزایی بین شرکت‌های این صندوق بسیار بالاست و به بیش از صدها مورد اشتراکی می‌رسد، افزود: طبق بررسی‌ها مشاهده شده با وجود اینکه شرکت‌های زیرمجموعه این صندوق دارای یک محصول باکیفیت است و برخی شرکت‌ها به این محصول نیازد ارند اما از بخش خصوصی خرید می‌کنند، بنابراین با توجه به اینکه با این رویه‌ها و رویکردها مخالف هستیم، آنها را جمع کردیم.

با هم‌افزایی شاهد افزایش گردش مالی، ایجاد اشتغال و حذف رانت‌های احتمالی هستیم

ترکی ادامه داد: همچنین گزارش‌هایی داشتیم که برخی مدیران نسبت به هم‌افزایی درون گروهی روی خوش نشان نمی‌دهد و این ظن و گمان ناصوابی را در ذهن ما ایجاد می‌کرد. به همین دلیل مصمم شدیم با قید فوریت اقدام لازم به عمل آید.

وی اضافه کرد: امروز کارگروه رفع موانع هم افزایی میان شرکت‌های زیرمجموعه صندوق بازنشستگی کشوری ایجاد شد و در تمامی جلسات از نماینده سازمان بازرسی و حراست دعوت می‌شود.

به گفته مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، با این اقدام بزرگ، ظرفیت‌ها مستقیم و راسا توسط این کارگروه احصاء و دستور لازم صادر می‌شود. با این اقدام شاهد افزایش سود و گردش مالی درون شرکت‌های ذیل صندوق خواهیم بود.

وی خطاب به مدیران و اعضای هیات مدیره شرکت‌ها گفت: همه شرکت‌ها که در خود ظرفیت هم‌افزایی با سایر شرکت‌های درون خانواده صندوق را می‌بینند، می‌توانند به طور مستقیم با این کارگروه مکاتبه کنند و با قید فوریت موضوع آنها در دستور کار قرار می‌گیرد و دستور لازم صادر می‌شود. با این حرکت اصلاحی، شاهد افزایش گردش مالی، سود، ایجاد اشتغال و حذف رانت‌های احتمالی هستیم.

ترکی گفت: ماه‌هاست پیگیر موضوع هستیم، اما مقرر کردیم هر زمان اقدام نهایی صورت گرفت، اطلاع‌رسانی شود که امروز این کار انجام شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha