رشد چهار برابری اعتبارات حوزه آب‌ دستاورد ماندگار دولت سیزدهم در مازندران

ساری- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب ‌منطقه‌ای مازندران گفت: طی دو سال فعالیت دولت سیزدهم با نگاه ویژه‌ دولت بیش از ۲۶ هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای پروژه‌های آب‌منطقه‌ای مازندران تخصیص یافت که منجر به تحولی چشمگیر در روند اجرایی طرح‌های حوزه آب استان شد.

به گزارش ایرنا، حیدر داوودیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان این‌که، روند تخصیص اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای این شرکت از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تا کنون حدود چهار برابر افزایش یافته است، اظهار کرد: مجموع اعتبارات شرکت آب ‌منطقه‌ای در ابتدای روی کار آمدن دولت سیزدهم چهار هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال بود که این رقم در سال نخست فعالیت این دولت به حدود ۱۱ هزار میلیارد ریال و در سال دوم دولت به ۱۵ هزار میلیارد ریال افزایش یافت.

وی افزود: اعتبارات تخصیص یافته پروژه‌های آب‌ منطقه‌ای مازندران در سال مالی ۱۴۰۱ (شهریور ۱۴۰۰ تا شهریور ۱۴۰۱) نسبت به سال مالی پیش از آن حدود ۱۲۰ درصد رشد داشت و در سال مالی ۱۴۰۱ (شهریور ۱۴۰۱ تا کنون) نیز شاهد رشد بیش از ۵۰ درصدی این اعتبار نسبت به سال گذشته هستیم.

مدیرعامل شرکت آب‌ منطقه‌ای مازندران خاطرنشان کرد: این افزایش اعتبار با پیگیری‌های مستمر طی دو سال اخیر و همچنین توجه و نگاه ویژه دولت به اجرا و تکمیل طرح‌های بخش آب مازندران جذب شد که می‌تواند تحول شگرفی را در پروژه‌های آب‌منطقه‌ای ایجاد کند.

داوودیان از افزایش سرعت عملیات اجرایی سد هراز و پروژه‌های وابسته آن به عنوان یکی از پیامدهای مهم افزایش اعتبارات طی ۲ سال اخیر یاد کرد و گفت: در حالی که طی ۱۰ سال پیشرفت فیزیکی این پروژه به حدود ۳۰ درصد رسیده بود، از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تا کنون با افزایش اعتبارات، پیشرفت فیزیکی سد به ۵۰ درصد و ارتفاع دیواره نیز به حدود ۸۰ متر رسیده است.

وی با اشاره به اهمیت و اثرگذاری سد هراز در مهار آب‌های سطحی اظهار کرد: سد هراز به تنهایی می‌تواند ۱۴ درصد آب‌های سطحی استان را مهار کند و توان مهار آب‌های سطحی مازندران را از ۱۰ درصد به ۲۴ درصد برساند.

رشد چهار برابری اعتبارات حوزه آب‌ دستاورد ماندگار دولت سیزدهم در مازندران

به گزارش ایرنا، انفجار دفتر نخست وزیری در هشتم شهریور سال ۱۳۶۰ و شهادت ۲ یار دیرین امام (ره) و انقلاب و ۲ اسوه علم و تقوا، شهید محمد علی رجایی، رئیس جمهور و محمد جواد باهنر، نخست وزیر که نمونه ای از دولتمردان مردمی بودند و نیز به منظور آشنایی مردم با فعالیت ها و بیان اهداف و برنامه های آینده دولت، هفته ای به نام هفته دولت نامگذاری شده است که از دوم تا هشتم شهریور است.

براساس روال هرساله روزهای هفته دولت امسال به عناوینی نامگذاری شده است. پنجشبه دوم شهریور ماه دولت مردم؛ ‌ دیپلماسی هوشمند و عزتمند، ‌جمعه سوم شهریورماه دولت مردم؛ ‌ ایمان و امید شنبه چهارم شهریورماه دولت مردم؛ ‌ بهره وری و رشد تولید، ‌یکشنبه پنجم شهریورماه دولت مردم؛ ‌ کارآمدی و پیشرفت عادلانه، ‌دوشنبه ششم شهریورماه دولت مردم؛ ‌ عدالت، ‌شفافیت و مبارزه با فساد، ‌ سه شنبه هفتم شهریورماه دولت مردم؛ ‌ نظارت عمومی، ‌پاسخگویی و تبیین و چهارشنبه هشتم شهریورماه آخرین روز این هفته با عنوان دولت مردم؛ ‌تحول مردم پایه نامگذاری شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha