۲۸ مرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۲۲
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85203288
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار: ۵۰۰ هزار میلیارد ریال پروژه عمرانی در ملایر فعال است

همدان- ایرنا- معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر گفت: در حال حاضر حدود ۵۰۰ هزار میلیارد ریال طرح و پروژه عمرانی در این شهرستان در دست اجرا است و ملایر به یک کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ «سلمان اسماعیلی» روز شنبه در جلسه ساماندهی امور جوانان شهرستان ملایر اظهار داشت: این عدد در تاریخ ملایر بی‌سابقه است و با اجرایی شدن این پروژه‌ها، بیش از ۹ هزار شغل پایدار و ثابت در ملایر در رشته‌ها و تخصص‌های مختلف ایجاد می‌شود.

وی افزود: بزودی عملیات اجرایی بزرگترین کارخانه شیشه ایران که بیشتر در حوزه تولید شیشه خودرو فعالیت دارد، با سرمایه‌گذاری حدود ۸۰ هزار میلیارد ریال آغاز می‌شود که برای یک‌هزار و ۵۰۰ نفر شغل ایجاد خواهد کرد.

آغاز عملیات اجرایی کارخانه تولید سیگار از زعفران در ملایر

فرماندار ویژه ملایر از آغاز عملیات اجرایی کارخانه تولید سیگار از زعفران برای نخستین بار در جهان در این شهرستان خبر داد و بیان کرد: عملیات اجرایی این کارخانه با سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال آغاز می‌شود که زمینه اشتغال ۵۰ نفر را ایجاد می‌کند.

اسماعیلی با بیان اینکه تمام تولیدات این کارخانه صادراتی است، ادامه داد: ملایر خاستگاه بهترین زعفران ایران است و راه‌اندازی این کارخانه به توسعه بی‌سابقه تولید و کشت زعفران در این شهرستان کمک می‌کند.

به گفته وی؛ همزمان با هفته دولت عملیات اجرایی پالایشگاه انگور با ۱۰ هزار میلیارد ریال آغاز می‌شود که با اجرای این طرح، ده‌ها محصول و مشتقات انگور تولید می‌شود و به ثبات و امنیت شغلی کشاورزان نیز کمک می‌کند.

فرماندار: ۵۰۰ هزار میلیارد ریال پروژه عمرانی در ملایر فعال است

معاون استاندار همدان به رشد بی‌سابقه زیرساخت‌های صنعتی دولتی این شهرستان در دولت سیزدهم اشاره و اظهار داشت: در حوزه تامین زیرساخت‌های صنعتی دولتی ملایر، از ابتدا تاکنون ۲۸۳.۵ هکتار ایجاد شده که طبق هدفگداری انجام شده، ۶۰۰ درصد رشد را در این حوزه رقم می‌خورد.

اسماعیلی با بیان اینکه در هفت نقطه ملایر زمین برای توسعه زیرساخت‌های صنعتی دولتی شناسایی شده، ادامه داد: صدها کارخانه ایجاد و صدها هکتار به زیرساخت‌ها اضافه می‌شود.

تامین زمین برای ساخت ۱۳ هزار واحد مسکونی ویلایی در ملایر

وی با تاکید بر اینکه انقلابی در حوزه مسکن شهرستان ملایر ایجاد شده، گفت: سال‌ها زمین به شهر ملایر الحاق نشده بود که در دولت سیزدهم و در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن، در فاز نخست ۵۱۵ هکتار زمین در شهر ملایر در حال الحاق است.

فرماندار ویژه ملایر یادآور شد: با اجرای نهضت ملی مسکن در ملایر، برای ۱۳ هزار واحد مسکونی ویلایی زمین تامین می‌کنیم و هر ملایری که فرم جیم آن سبز باشد، یک قطعه زمین رایگان داده می‌شود.

اسماعیلی با اشاره به اینکه اقدامات عمرانی انجام شده طی ۲ سال دولت مردمی و انقلابی سیزدهم در این شهرستان بی‌سابقه است، تاکید کرد: در نهضت آسفالت رکورد زدیم و در پنج ماهه امسال ۲۶۰ درصد بیشتر از سال گذشته کار کردیم و تا پایان سال این میزان بیشتر می‌شود.

فرماندار: ۵۰۰ هزار میلیارد ریال پروژه عمرانی در ملایر فعال است

ملایر صاحب مرکز تجارت بین‌المللی مبلمان منبت می‌شود

وی با بیان اینکه با نگاه مصرف خانوار و صنعت مبل و منبت ملایر، چند پروژه کلنگ‌زنی می‌شود، افزود: با محوریت نگاه صنایع دستی و مبل و منبت، بازار سه هکتاری با عنوان «مرکز تجارت بین‌المللی مبل و منبت» احداث و عملیات اجرایی مجتمع تجاری ابتدای خیابان سعدی با نگاه مصرف خانوار آغاز و ساختمان بازار لوازم خانگی آماده است.

فرماندار ویژه ملایر با تاکید بر اینکه عده‌ای از هم اکنون به دنبال این هستند که اتفاقات خوب در کشور رخ ندهد، خاطرنشان کرد: ملایر در حال تحول است و باید کنار هم باشیم و نگذاریم امیدها کمرنگ شود.

اسماعیلی خطاب به سازمان‌های مردم نهاد تاکید کرد: شما به عنوان حلقه‌های واسط و میانی پیام‌رسان امید باشید و با امید و انگیزه و حس مشارکت‌جویی که دارید، هر روز شاهد خبرهای خوبی در این شهرستان خواهیم بود.

فرماندار: ۵۰۰ هزار میلیارد ریال پروژه عمرانی در ملایر فعال است

امیدآفرینی و احساس مسئولیت؛ ویژگی بارز سمن‌ها

وی ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد در شهرستان ملایر، احساس مسئولیت اجتماعی را بارزترین ویژگی سمن‌ها برشمرد و گفت: شما متناسب با علاقه‌مندی‌تان وارد فضایی شده‌اید و سمن‌هایی مختلفی را تشکیل داده‌اید و نسبت به وطن و جامعه احساس مسئولیت می‌کنید.

معاون استاندار همدان با بیان اینکه به مسائل و مشکلات سمن‌ها واقف هستیم، ادامه داد: سمن‌ها یک کار کاملا ایرانی و اسلامی متناسب با فرهنگ مردم ملایر انجام می‌دهند که ارزشمند و قابل افتخار است و امثال سازمان‌های مردم‌نهاد باید در جامعه زیاد شوند.

اسماعیلی همچنین به پیگیری‌های لازم برای تامین فضا و مکان مورد نیاز سمن‌های فعال در این شهرستان اشاره و بر تشکیل اتحادیه یا تشکل بالادستی برای سمن‌ها تاکید کرد و گفت: بزرگترین اثری که شما ایجاد می‌کنید، انسجام اجتماعی و امیدآفرینی است و از هم گسستگی جامعه جلوگیری می‌کنید.

به گزارش ایرنا؛ در این نشست اعضای تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد شهرستان ملایر مسایل، مشکلات و درخواست‌های خود را با فرماندار ویژه ملایر مطرح کردند و از ۱۳ جوان برتر این شهرستان در حوزه‌های مختلف تجلیل شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha