۲۸ مرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۳۸
کد خبرنگار: 2218
کد خبر: 85203283
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار خوزستان درگذشت مادر شهید علی هاشمی را تسلیت گفت

اهواز - ایرنا - استاندار خوزستان در پی درگذشت بانو "زکیه اهوازیان"، مادر سردار شهید علی هاشمی از همرزمان شهید حاج قاسم سلیمانی پیام تسلیت صادر کرد.

به گزارش شنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استاندری خوزستان در پیام علی‌اکبر حسینی‌محراب آمده است: درگذشت الگوی صبر و ایثار، بانوی فداکار حاجیه خانم "زکیه اهوازیان"، مادر بزرگوار شهید والامقام "سرلشکر شهید علی هاشمی"، موجب تاثر و تالم خاطر شد.

وی افزود: این مادر مومنه و فداکار که با توسل به ائمه اطهار (ع) و ایثارگر در راه دفاع از میهن اسلامی از عزیزترین سرمایه‌ خویش گذشت و فرزند خویش را در مسیر پاسداشت آرمان‌های انقلاب اسلامی و ارزش‌های والای الهی هدیه نمود و امروز پس از سال‌ها ایستادگی و مقاومت در برابر این رنج جانکاه به فرزند شهیدش پیوست.

استاندار خوزستان اعلام کرد: اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره این شهید والامقام، مصیبت وارده را به خانواده داغدار ایشان، خانواده های معظم شهدا و مردم شریف استان خوزستان تسلیت و تعزیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال برای آن فقیده سعیده رحمت واسعه و همنشینی با حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا (س) و فرزند شهیدش و برای بازماندگان مکرم، صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می‌نمایم.

بر اساس این گزارش، مادر سرلشکر شهید «علی هاشمی» صبح روز شنبه به علت بیماری و کهولت سن در بیمارستان امیر المومنین (ع) اهواز دار فانی را وداع گفت و به فرزند شهیدش پیوست.

سرلشکر شهید «علی هاشمی» فرمانده قرارگاه سری نصرت متولد ۱۰ دی ماه ۱۳۴۰ در اهواز بود که در تاریخ ۴ تیر ۱۳۶۷ در جزیره مجنون به شهادت رسید.

وی به دلیل آشنایی با مناطق عملیاتی، نقش مهمی در میان فرماندهان سپاه پاسداران در خلال جنگ ایران و عراق داشت. از وی به عنوان طراح اصلی عملیات خیبر و عملیات بدر یاد می‌شود.

شهید هاشمی در سال ۱۳۶۷ پس از انجام مأموریت تخلیه جزیره مجنون، در هنگام ترک مقر فرماندهی، توسط هلی‌کوپترهای ارتش عراق مورد هدف قرار گرفت و در ٢۶ سالگی به شهادت رسید.

پیکر وی ۲۲ سال بعد در سال ۱۳۸۹ شناسایی و در اهواز به خاک سپرده شد.

به گفته مدیر کل بنیاد شهید استان خوزستان مراسم تشییع و تدفین این مادر شهید روز یکشنبه برگزار خواهد شد که جزییات دقیق آن متعاقباً به اطلاع عموم خواهد رسید.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha