۲۸ مرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۴۴
کد خبرنگار: 2160
کد خبر: 85203139
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۳ درصد تعهد ایجاد اشتغال گلستان محقق شد+ فیلم

۲۸ مرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۴۴
کد خبر: 85203139
۳۳ درصد تعهد ایجاد اشتغال گلستان محقق شد+ فیلم

گرگان -ایرنا -مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: براساس آمارهای ثبت شده در سامانه رصد، از ابتدای امسال تاکنون ۳۳ درصد تعهد ایجاد اشتغال این استان محقق شده و با برنامه‌ریزی انجام شده بقیه این تعهدات تا پایان سال به سرانجام خواهد رسید.

حسینعلی خواجه‌مظفری روز شنبه در پایان حضور در دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز گلستان اظهار کرد: تعهد امسال استان ایجاد ۲۵ هزار و ۳۸۰ شغل است که تاکنون حدود هشت هزار شغل در بخش‌های گوناگون ایجاد شد.

وی بیان کرد: همچنین پارسال ایجاد ۳۱ هزار و ۳۱۰ شغل به ععده گلستان گذاشته شد که در نهایت توانستیم با رشد ۱۲۴ درصدی برای افزون بر ۳۹ هزار نفر شغل ایجاد کرده و به رتبه دوازدهم کشوری دست پیدا کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان در خصوص کاهش میزان تعهد سال جاری نسبت به سال گذشته، خاطرنشان کرد: براساس اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اشتغال‌های ایجاد شده سال گذشته بر پایه کمیت بود، اما امسال توجه به کیفیت در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: اسناد و مدارک اشتغال ایجاد شده بارگزاری شده و امکان صحت‌سنجی برای منتقدین و رسانه‌ها وجود دارد.

۳۳ درصد تعهد ایجاد اشتغال گلستان محقق شد

خواجه‌مظفری اضافه کرد: میانگین اشتغال ایجاد شده سال جاری گلستان ۳۳ درصد و ۲ درصد بیشتر از میانگین کشوری است.

وی تاکید کرد: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فقط متولی ایجاد شغل نیست، بلکه تثبیت اشتغال، کمک به گسترش تعاونی‌ها، حل مشکلات کارگران و کارفرمایان و توجه به بهداشت و ورزش کارگران جزو مسوولیت‌های این اداره کل است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: سال گذشته ۱۲ هزار و ۵۸۰ نفر بیمه شده تامین اجتماعی و ۵۷۰ نفر بیمه شده روستاییان و عشایر به جامعه آماری کارگری استان اضافه شدند که این آمار، نشانه ایجاد اشتغال پایدار و دائم است.

خواجه‌مظفری ادامه داد: یکی از اقدامات ارزشمند دولت سیزدهم، ایجاد سامانه جستجوی شغل است که کارفرما و کارجو ظرفیت خود را در این سامانه معرفی کرده و سپس با هم ارتباط برقرار می‌کنند.

وی یادآور شد: تاکنون از گلستان حدود ۲ هزار کارجو و ۴۰۰ کارفرما در این سامانه اطلاعات خود را بارگزاری کرده و ۴۵۰ نفر هم از طریق این سامانه جذب بازار کار شدند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان به طرح کالابرگ الکترونیکی اشاره کرد و گفت: در مرحله اول این طرح اقشار آسیب‌پذیر می‌توانند یک ماه زودتر یارانه خود را خرج کند، در مرحله دوم کسانی که ۸۰ درصد یارانه را خرید کنند، مشمول طرح تشویقی می‌شوند که این خرید مشمول ۱۱ قلم کالای اساسی است.

وی بیان کرد: در مرحله جدید همه اقشار و گروه‌ها چنانچه ۵۰ درصد یارانه خود را خرید کننند، کارت بانکی آنان به میزان یک میلیون و ۲۰۰ هزار ریال شارژ خواهد شد.

وی گفت: در گلستان حدود ۵۰ هزار خانوار از این طرح استقبال کردند و حدود هزار میلیارد ریال در راستای اجرای این طرح خرید کردند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: در استان ۲ هزار و ۹۰۰ فروشگاه خرد و ۱۳۷ فروشگاه زنجیره‌ای به سامانه کالابرگ متصل هستند.

خواجه‌مظفری در خصوص نقش و جایگاه خبرگزاری جمهوری اسلامی در توسعه گلستان اظهار کرد: ایرنا در بحث جهاد تبیین در بین سایر رسانه‌ها، حرف اول را می‌زند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha