۲۷ مرداد ۱۴۰۲، ۱۹:۵۸
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 85202791
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ایلام گلوگاه اصلی تردد زائران اربعین حسینی کشور است

ایلام - ایرنا - دبیر شورای‌ فرهنگ عمومی کشور با بیان اینکه ایلام گلوگاه اصلی تردد زائران اربعین است، گفت: شهرستان های استان ایلام به برکت اربعین و عتبات عالیات و تردد همیشگی زوار از این مسیر به یک بازتعریف اساسی در حوزه مدیریت شهری نیاز دارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، "سید مجید امامی" روز جمعه در نشست هم اندیشی شورای فرهنگ عمومی استان ایلام اظهار کرد: امروزه روش های مختلف مطالعاتی از تصویرپردازی و تصویرسازی یک شهر ایدآل با استفاده از مطالعات نوین شهری وجود دارد که مدیران ایلام با بهره مندی از این مطالعات، وضعیت شهرهای استان را تغییر دهند و بهبود ببخشند و در این زمینه اندیشکده هایی با حضور صاحب نظران و متخصصان راه اندازی کنند.

وی افزود: رضایتمندی شهروندان و زائران به عنوان سرمایه های اجتماعی از وضعیت زیرساخت های عمرانی، مدیریت شهری و امکانات رفاهی و خدماتی ایلام‌ که محل تردد زائران است باید بیشتر شود و ایلام باید به برکت اربعین در همه حوزه ها و عرصه ها توسعه همه جانبه پیدا کند.

امامی ادامه داد: با گذشت بیش از یک دهه از شروع راهپیمایی مردمی اربعین آخرین گزارش رصد مرکز فرهنگی کشور امروز رونمایی می شود و داده های این گزارش حاکی از میل مردم به شرکت در زیارت اربعین است.

وی بیان کرد: در طول این یک دهه، حرکت خودجوش و انبوه زائران اربعین با انواع چالش ها و مشکلات همراه بود که در واقع نوعی از مدیریت بحران و آزمون خطا محسوب می شد ولی پیام جلسات هم اندیشی امروز در استان ایلام و با توجه به آمادگی مسئولان و مردم در خدمات رسانی به زائران، آن است که پایان مدیریت بحران و ورود به مدیریت فرصت در مقوله اربعین شکل گرفته است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور اضافه کرد: برکات اربعین و حضور زائران در استان ایلام نباید معطوف به ایام اربعین باشد بلکه باید توسعه و تحولی اساسی در استان بر مدار ایجاد شهرک های صنایع دستی، گردشگری و مذهبی ایجاد و ایلام به کانون همیشگی توجه زائران و مسافران در بخش های مختلف تبدیل شود.

وی تاکید کرد: شورای فرهنگ عمومی در کنار شوراهای تامین و اداری استان باید پیشگام در دوره مدیریت فرهنگی تمدنی اربعین باشد و طرح های مصوب خود را در قالب مصوبات شورای فرهنگ عمومی کشور پیگیری کند.

امامی افزود: هفته گذشته برنامه تعالی فرهنگی بر مبنای حرکت اربعین با محوریت نقش مشارکت دستگاه های فرهنگی و مردمی در تحقق سبک زندگی اربعینی به تصویب رسید که دارای اهمیت است.

به گزارش ایرنا، نشست هم اندیشی شورای فرهنگ عمومی استان و اعضای انجمن علمی بین‌المللی اربعین با حضور امام جمعه و نیز استاندار ایلام، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، "همایون" رئیس انجمن اربعین، "کلانتری"، معاون فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و" مسکنی" معاون امور تعاون وزارت، کار و رفاه اجتماعی و میهمانان همایش و اعضای شورای استان برگزار شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha