۲۷ مرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۵۹
کد خبرنگار: 5378
کد خبر: 85202448
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معرفت افزایی و کار فرهنگی اساس فعالیت همه کمیته های ستاد اربعین استان باشد

ایلام - ایرنا - استاندار ایلام با بیان اینکه معرفت افزایی و کار فرهنگی اساس فعالیت همه کمیته های ستاد اربعین استان باشد، گفت: اربعین حسینی گرانیگاه توسعه استان ایلام است.

به گزارش ایرنا، حسن بهرام نیا، در جلسه ستاد اربعین استان ایلام با بیان اینکه بیش از از ۶۶ درصد از متقاضیان سفر اربعین حسینی مرز مهران را برای تردد انتخاب کرده‌اند، اظهار کرد: امروز رزمایش بزرگ اربعین با همه ظرفیت های در اختیار کمیته های ستاد اربعین استان در محل مصلی بزرگ امام خمینی (ره) شهر ایلام بعد از شرکت در خطبه های نماز جمعه برگزار می شود.

وی با بیان اینکه اربعین به عنوان یک همایش عظیم مردمی در مقیاس جهانی، همایش و کنگره ای بی بدیل است، افزود: اربعین یک موقعیت بزرگ و بی بدیل است، اربعین متعلق به آحاد مردم و مذاهب مختلف است که کار اساسی این موقعیت کار فرهنگی و عمل مردمی است.

استاندار ایلام یادآور شد: امروز برای تحقق و نمایش جنبه های مختلف فرهنگی اربعین حسینی به صورت عملی همه مدیران و اعضای کمیته های ستاد اربعین با رمز لبیک یا حسین(ع) در نماز عبادی و سیاسی نماز جمعه حضور پیدا خواهیم کرد.

بهرام نیا ابراز کرد: امروز آنچه ثمره کار مردم و مسوولان در راستای برگزاری کنگره بزرگ اربعین حسینی است به منصه ظهور در خواهد آمد و آغاز رسمی عملیات اجرایی ستاد اربعین استان خواهد بود.

وی با تاکید بر کار فرهنگی برای معرفت افزایی در سفر اربعین حسینی، یادآور شد: معرفت افزایی و ارتقای فرهنگ دینی و مذهبی، اصل ما در برگزاری کنگره عظیم اربعین حسینی است.

بهرام نیا گفت: اعضای ستاد اربعین و دستگاه‌های اجرایی مرتبط با همه ظرفیت و بهتر از گذشته پای کار بوده و هستند، نیاز امروز زوار، معنویت افزایی و کارهای فرهنگی است، معرفت‌افزایی و تبلیغات محیطی باید مورد توجه قرار گیرد و ایلام باید به یک استان اربعینی و حسینی تبدیل شود؛ کار فرهنگی منحصر به زمان نیست و از امروز کار فرهنگی شروع و تا پایان اربعین ادامه دارد.

استاندار ایلام با تاکید بر فراهم کردن زمینه سفری ایمن، آسان و ارزان برای زوار اربعین حسینی در استان و پایانه مرزی مهران، یادآور شد: با هماهنگی های انجام شده ارایه خدمات پذیرایی، اسکان و تغذیه، حمل و نقل و سایر خدمات برای زوار اربعین حسینی که از مرز مهران تردد می‌کنند فراهم شده است.

بهرام نیا با تاکید بر تلاش همه دستگاه ها، کمیته های ستاد اربعین و مواکب برای رضایت و ایجاد تسهیلات لازم برای تردد زوار، گفت: دستگاه های خدمات رسان از امروز در مسیرهای منتهی به مهران و پایانه مرزی مهران حضور گسترده داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه اربعین گرانیگاه توسعه استان است، ابراز کرد: اربعین حسینی موجب توسعه استان در همه زمینه ها به ویژه در حوزه فرهنگی و زیرساختی شده است و امروز به برکت اربعین حسینی کارهای بزرگی در ایلام روی داده است.

استاندار ایلام با بیان اینکه ایلام قطب برگزاری کنگره اربعین حسینی است، یادآور شد: اربعین موقعیتی بزرگ برای توسعه استان ایلام فراهم کرده است که مدیران دستگاه های اجرایی نیابد از این موضوع غافل شوند.

بهرام نیا با بیان اینکه همه زیرساخت های لازم برای تسهیل در تردد و ارایه خدمات به زوار تا ۲ روز آینده در استان آماده باشد، گفت: امسال برای تسهیل در تردد زوار تعداد گیت های خروجی زوار در مرز مهران به ۱۵۰ گیت افزایش یافته است.

وی یادآور شد: امسال با رایزنی‌های صورت گرفته ۳۵۰ دستگاه اتوبوس VIP از کشور عراق در داخل کشور ایران و احتمالا در پایانه برکت مستقر می‌شوند که کار جابجایی زوار ایرانی را تا شهرهای نجف و کربلا انجام می‌دهند، لذا تمهیدات لازم برای روند این جابجایی اندیشیده شده و برای اولین بار این کار انجام می‌شود.

استاندار ایلام اظهار کرد: امسال ۸۱۶ مجموعه بهداشتی شامل حمام و سرویس بهداشتی در طول مسیر تا مرز مهران ایجاد می‌شوند که ۸۰ درصد این تعداد آماده شده و مابقی نیز تا پنجم شهریور ماه تکمیل می‌شوند.

وی افزود: اسکان و تأمین و توزیع غذا در اولویت خدمات به زوار باشد، در این زمینه لازم است موانع و مشکلات موکب‌داران سریعآ حل و فصل شود و تسهیل در امورات مربوط به موکب‌داران از ضروریات است.

بهرام نیا با تأکید بر تأمین آب خنک و یخ مورد نیاز برای زوار، متناسب با جمعیت نیز گفت: همه باید تابع تصمیمات ستاد اربعین استان باشند، هر گونه حفاری بدون مجوز ستاد اربعین ممنوع است و تا پایان اربعین از انجام کارهای خودسرانه پرهیز شود.

وی با اینکه همه کمیته ها در راستای ارایه خدمات بهتر و بیشتر به زوار کاملا با هم هماهنگ باشند، خاطرنشان کرد: فضای استان در این روزها بایستی اربعینی شده و فرهنگ اربعین در ایلام نمود گسترده ای داشته باشد.

استاندار ایلام در پایان با اشاره به گزاری رویداد فرهنگی «مهران، دروازه آسمان» در ایلام و مهران، گفت: یک اندیشکده فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بصورت راهبردی در استان شروع کردیم که آغاز فعالیت‌های بالقوه این اندیشکده است و حضور دبیر محترم شورای فرهنگ عمومی کشور در استان را در این زمان را به فال نیک می‌گیریم.

رئیس ستاد اربعین استان ایلام در پایان با تسلیت درگذشت شاعر دهلرانی اضافه کرد: درگذشت این شاعر گرانقدر را به جامعه هنری استان و خاص مردم دهلران تسلیت عرض می‌کنم. مردم به خوبی در مراسم خاکسپاری شرکت کردند و از فرماندار و امام جمعه دهلران نیز که در این راستا تلاش کردند، قدردانی می‌کنم.

به گزارش ایرنا، همایش بزرگ اربعین حسینی با رمز «لبیک یا حسین(ع)» از امروز در استان ایلام در راستای ارائه خدمات به زوار اربعین حسینی و آمادگی همه کمیته ها و دستگاه های اجرایی عضو ستاد اربعین این استان در مصلی امام خمینی(ره) آغاز می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha