۲۶ مرداد ۱۴۰۲، ۱۷:۵۱
کد خبر: 85202141
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

موج گرما دولت فرانسه را به تشکیل هسته بحران واداشت

۲۶ مرداد ۱۴۰۲، ۱۷:۵۱
کد خبر: 85202141
موج گرما دولت فرانسه را به تشکیل هسته بحران واداشت

تهران- ایرنا- نخست وزیر فرانسه اعلام کرد که در مواجهه با موج گرمایی که این کشور را فرا گرفته است، هسته بحران بین‌وزارتی تشکیل می‌دهد.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای روزنامه لو فیگارو، با اعلام روز پنجشنبه دفتر نخست وزیری فرانسه در هتل ماتینوین، الیزابت بورن ساعت ۱۷:۰۰ به وقت محلی (۱۹:۳۰ به وقت تهران) اعضای این واحد بحران را گرد هم می‌آورد.

بر اساس این گزارش، ریاست این هسته بحران بر عهده ژان-دُنی کومبرکسل (Jean-Denis Combrexelle) رئیس دفتر نخست وزیر خواهد بود و همتایان وی از وزارتخانه‌های اصلی مرتبط شامل کشور، بهداشت، همبستگی، کشاورزی و حمل‌ونقل و همچنین بخشداران در آن حضور خواهند داشت.

موسسه هواشناسی فرانسه اعلام کرده است که این کشور ممکن است در روزهای آینده شدیدترین گرمای تابستانی خود را تجربه کند و صبح امروز هفت بخش فرانسه در سطح هشدار نارنجی موج گرما قرار گرفتند.

شرکت چندملیتی برق فرانسه (EDF) در نظر دارد که تولید برق در ۲ نیروگاه هسته‌ای بوژه (Bugey) و تریکَستَن (Tricastin) را به ترتیب در روزهای شنبه و یکشنبه آتی (۱۹ و ۲۰ اوت) به دلیل پیش‌بینی موج گرما، کاهش دهد.

بر اساس این گزارش، نیروگاه بوژه با چهار راکتور ۹۰۰ مگاواتی، پیشتر در ماه جولای (تیر/ مرداد) نیز با چنین چالشی مواجه شده بود.

یک سخنگو در این ارتباط اعلام کرد که در اواسط ژوئیه، دمای بالا به تعطیلی راکتور بورژه ۳ به دلیل انباشت محدودیت‌های زیست محیطی و تقاضای کم برای تولید برق، منجر شده بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha