۲۶ مرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۵۴
کد خبر: 85202106
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آمار شرکت‌های ورشکسته اروپا به بالاترین میزان از سال ۲۰۱۵ رسید

تهران- ایرنا- مرکز آمار اتحادیه اروپا (یورواستات) اعلام کرد: برای ششمین سه ماهه متوالی تعداد شرکت‌های ورشکسته در این اتحادیه افزایش یافته است که از سال ۲۰۱۵ یک رکورد ارزیابی می‌شود.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، یورواستات روز پنجشنبه یادآوری کرد: تعداد شرکت‌های ورشکسته اروپایی در سه ماهه دوم امسال نسبت به سه ماهه نخست ۸.۴ درصد افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش، بخش‌های خدمات اقامتی و غذایی با ثبت ۲۳.۹ درصد اعلام ورشکستگی، حمل‌ونقل و ذخیره‌سازی با ۱۵.۲۳ درصد و آموزش و فعالیت‌های اجتماعی با ۱۰.۱ درصد، به ترتیب بیشترین بخش‌های آسیب دیده را تشکیل داده اند.

همچنین تعداد اعلان‌های ورشکستگی در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۳ بیش از سه ماهه آخر سال ۲۰۱۹ یعنی پیش از همه‌گیری کووید-۱۹ بود و بیشترین افزایش ورشکستگی بین این ۲ دوره را می‌توان در بخش اسکان و پذیرایی با ۸۲.۵ درصد افزایش مشاهده کرد.

یورواستات اضافه می‌کند: تعداد ورشکستگی‌ها در بخش صنعت (۱۱.۵- درصد) و ساخت و ساز (۲.۷- درصد) بین پایان سال ۲۰۱۹ و سه ماهه دوم سال ۲۰۲۳ کاهش یافته است.

در همین پیوند بانک مرکزی فرانسه (بانک دو فرانس) نیز روز پنجشنبه اعلام کرد که در این کشور تعداد ورشکستگی‌های تجاری همچنان بالا است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha