۲۶ مرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۵۶
کد خبرنگار: 1007
کد خبر: 85202071
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کودکان اردبیلی موفق به کسب رتبه برتر در مسابقه پویش کودکان سایبری شدند

اردبیل - ایرنا - رئیس پلیس فتای استان اردبیل گفت: ۲ کودک اردبیلی در طرح سومین پویش مردمی کودکان سایبری در بین ۴۰ هزار نفر شرکت کننده رتبه برتر را کسب کردند.

به گزارش ایرنا، سرهنگ علی قهرمان طالع روز پنجشنبه در آیین تجلیل از این کودکان در جمع خبرنگاران افزود: سومین طرح پویش مردمی کودکان سایبری با هدف افزایش آگاهی عمومی در خصوص خطرات فضای مجازی برای کودکان دی ماه پارسال در سراسر کشور اجرا شد.

وی اظهار کرد: در این پویش مسابقه کتابخوانی و نقاشی کودکان سایبری در بین ۴۰ هزار دانش‌آموز مقاطع مختلف مدارس سراسر کشور که از طریق برنامه شاد در این پویش شرکت کرده بودند، برگزار شد.

وی بیان کرد: پس از بررسی‌های فنی و تخصصی توسط کارشناسان مجرب "سوگل شفائی" از شهرستان اردبیل در مسابقه کتابخوانی و "زهرا نوروزی عوری" از شهرستان مشگین‌شهر در مسابقه نقاشی کودکان سایبری در بین شرکت‌کنندگان موفق به کسب رتبه برتر شدند.

رئیس پلیس فتای استان اردبیل با اشاره به اهمیت برگزاری این طرح گفت: با توجه به اینکه امروز محیط بازی، آموزشی و ارتباطی کودکان از فضای حقیقی به فضای مجازی تغییر کرده است، در صورت عدم آگاهی کودکان و والدین از آسیب های فضای مجازی، به طور طبیعی فرزندان در این فضا با مشکلات متعددی مواجه خواهند شد.

سرهنگ قهرمان طالع با اشاره به نقش کلیدی خانواده‌ها و سازمان‌های مختلف در آموزش کودکان ادامه داد: نحوه فرزند پروری سایبری باید در خانواده‌ها شکل بگیرد و تنها راه‌حل این مشکل افزایش دانش سایبری خانواده‌ها و همراهی با فرزندان در فضای مجازی است.

وی به صفحه کودک در سایت پلیس فتا به آدرس https://cyberpolice.ir/cyberkids اشاره کرد و گفت: هموطنان به‌ویژه والدین و فرزندان می‌توانند با مراجعه به صفحه مذکور و عضویت در آن از آخرین اخبار و اطلاعات مرتبط با کودک و آسیب‌ها و تهدیدات فضای مجازی بر کاربران مطلع شوند.

وی افزود: کانال پلیس فتا در اپلیکیشن شاد به آدرس shad.ir/policefata و سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir مرجعی کامل از اخبار، اطلاعات و آموزش‌های سایبری بوده و کاربران با مراجعه به آنها می‌توانند راهنمایی‌های لازم را دریافت و در صورت نیاز نیز می‌توانند گزارش موارد مشکوک را در سامانه پاسخگویی فوریت‌های سایبری و شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به‌صورت شبانه‌روزی گزارش کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha