۲۶ مرداد ۱۴۰۲، ۱۷:۴۳
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85202044
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماینده ولی فقیه در کاشان:خبرنگاران بستر ساز تحقق بیانیه گام دوم انقلاب هستند

کاشان _ ایرنا _ نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت:خبرنگاران بستر ساز تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی هستند و در نهادینه سازی منویات مقام معظم رهبری در این حوزه اثرگذار می باشند.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی روز پنجشنبه در نشست صمیمانه با اصحاب رسانه کاشان که با حضور فرماندار ویژه این شهرستان برگزار شد افزود: خبرنگاران تلاش کنند که ظهور امام عصر(عج) قله کارشان باشد،بیانیه گام دوم ریل گذاری مقام معظم رهبری برای رسیدن به قله است،رسانه های فکری آمریکا به صراحت گفتند نباید بگذاریم بیانیه گام دوم انقلاب رهبر ایران به گفتمان تبدیل شود،خبرنگاران می توانند این بیانیه را تبدیل به گفتمان کنند.

وی اظهار کرد:در خبر به تعمیق و تدقیق توجه شود،سرعت در نقل پیام مهم است،آقای پوتین وقتی از اولین ملاقات با مقام معظم رهبری برگشتند از مترجمان فارسی برای درک بیانات معظم له استفاده کرد،پوتین اذعان کرد که مقام معظم رهبری صادق هستند ، صحبت تکراری نمی کنند و در حوزه بین الملل تاثیرگذار هستند و پیش بینی ایشان قطعی است.

امام جمعه کاشان بیان کرد:باید نقاط قوت و ضعف مسوولان مد نظر خبرنگار باشد و ابتدا نقاط قوت بیان شود و سپس نقطه ضعف را بیان کنند،مسوولان منطقه کاشان بیشترشان سخت کوش هستند.

حجت الاسلام حسینی گفت:خبرنگاران مطلبی که تهیه می کنند به تعبیر قرآن کریم قول سدید باشد،خداوند در آیه ۳۶ سوره اسرا می فرماید( إِنَّ السَّمعَ وَالبَصَرَ وَالفُؤادَ کُلُّ أُولٰئِکَ کانَ عَنهُ مَسئولً) یعنی از آنچه به آن آگاهی نداری، پیروی مکن، چرا که گوش و چشم و دل، همه مسؤولند،اگر مطلبی که هنوز اثبات نشده و منتشر شود و واقعیت نداشته باشد تهمت است و اگر واقعیت داشته باشد غیبت محسوب می شود.

وی افزود:بعضی از خبرنگاران دستاوردها و خدمات مسوولان و دستگاه های اجرایی را به درستی منعکس می کنند و این مهم موجب تقویت مسیر مسوول است اما بعضی خبرنگاران منتقد و منصف هستند و انتقاد آنها سازنده است و مسوولان باید نقد خبرنگار منتقد منصف را فرصت بداند.

وی اظهار کرد:امام کاظم (ع) فرمودند که شبانه روز را برای مناجات با خدا،کار،لذت های حلال و نقد افراد وثوق صرف کنید،منتقد منصف عیب ما را تذکر می دهد و این فرصت است اما اگر خبرنگاری منتقد غیرمنصف باشد،این امید را از بین می برد و انگیزه را از مسوول کم می کند،توصیه من به مسوولان داشتن شرح صدر است.

امام جمعه کاشان بیان کرد:مسوولان اطلاعات مورد نیاز خبرنگاران را اگر مشکل خاص امنیتی ندارد و خلاف امنیت ملی نباشد در اختیار خبرنگار بگذارند.

حجت الاسلام حسینی گفت:خبرنگاران باید قدردان خود باشند چراکه کار خبرنگار مشابه کار انبیای الهی است، خبرنگاران خبر را دریافت کرده و بدون کم و کاست منتقل می کنند و این امانت داری موجب شده تحریف ایجاد نشود.

وی افزود:به خبرنگاران توصیه می کنم که قدر خود را بدانند،ماهیت کار شما با کار انبیای الهی یکسان است و امانت داری که مهم ترین اصل کار شماست بزرگ ترین سد در مقابل تحریف است.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت:مقام معظم رهبری در حکمی که برای بنده صادر کردند بر نقش هدایت دینی تاکید دارند،نماینده رهبر معظم انقلاب هدایت گر به سوی معارف قرآن و عترت است و نشر فرهنگ انقلاب اسلامی و ایجاد همبستگی ملی،ایجاد امید بین مردم و مسوولان،تشویق به کار جهادی،تبیین و روشنگری در خصوص توطئه دشمن،تکریم ایثارگران و فرهنگ مواسات،حضور در مجامع و ارتباط با مردم و نقش پدر معنوی منطقه از وظایف نماینده مقام معظم رهبری در استان هاست.

وی اظهار کرد: معظم له برای نماینده ولی فقیه در کاشان علاوه بر مطالب یادشده فرمودند به بحث جوانان و ارتقا خطبه ها و صحبت در محفل دینی توجه شود و به لطف خدا بنده در ۵۰۰ روزی که محضر مردم شریف کاشان هستم هر روز به طور متوسط هفت ملاقات دارم و در بعضی روز ها ۱۱ جلسه و گاهی هم در روز چهار جلسه داریم که متوسط آن سه هزار و ۵۰۰ ملاقات است.

امام جمعه کاشان بیان کرد: افتخار می کنم در طول سال تحصیلی ۱۲۰ مدرسه ابتدایی،دبیرستان اول و دوم حضور یافته ایم و در هفته با 800 دانش آموز مباحثه و گفت و گو داشتم.

حجت الاسلام حسینی گفت:در خصوص دستور دیگر مقام معظم رهبری یک روز در هر هفته به خانواده معظم شهدا،جانبازان و ایثارگران اختصاص داده ایم که در آن یک روز سه الی چهار خانواده را ملاقات می کنیم و تا کنون محضر ۲۱۰ خانواده شهید رفته ایم و مشکلات در حد وسع و بضاعت پیگیری می شود.

وی افزود:خاطرات مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای ابوترابی سرشار از ایمان،اعتقاد و اخلاق است و ایشان تجسم ایمان و تقوا بودند،در اردوگاه عراق بعضی ها که نسبت به خواندن نماز اهمال می کردند یا نمازخوان نبودند با مشاهده رفتار مرحوم ابوترابی نمازخوان شدند.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha