مراکز عمل‌آوری میگو در استان گلستان با سه نوبت کاری فعال شد

گرگان- ایرنا- مدیرکل شیلات استان گلستان گفت: با آغاز برداشت میگو از مزارع گمیشان، مراکز عمل‌آوری در استان‌ با سه نوبت‌کاری در شبانه‌روز فعال شده است.

به گزارش ایرنا، اسماعیل جباری روز پنجشنبه در نشست قرارگاه خبری شهید همدانی ویژه هفته دولت استانداری گلستان، افزود: در این استان هفت مرکز فعال فرآوری میگو در شهرستان‌های گمیشان و بندرترکمن وجود دارد.

به گفته وی امسال حدود ۴ هزار تن میگو از مزارع پرورش در گمیشان تولید شود.

وی ادامه داد: با فعالیت پرورش میگو در گمیشان، ۳ هزار نفر اشتغالزایی اعم از مستقیم و غیرمستقیم دارد.

جباری همچنین از فعالیت ۲ مرکز فرآوری میگو با سرمایه‌گذاری هزار میلیارد ریال در هفته دولت سال ۱۴۰۲ خبر داد.

ارزآوری ۱۵ میلیون دلاری میگو

مدیرکل شیلات استان گلستان گفت: سال قبل ۳ هزار و ۸۰‌ تن میگو در سایت میگو گمیشان تولید شد که ۸۰ درصد آن صادر و برای این استان ۱۵ میلیون دلار ارزآوری داشته است.

وی از طرح توسعه ۶ هزار هکتاری پرورش میگو در گمیشان خبر داد و گفت: این طرح برنامه‌ریزی شده که طی ۲ سال آینده با مشارکت بخش خصوصی ایجاد و به توسعه منطقه رونق دهد.

وی از طرح تولید هزار تن ماهی در قفس دریا، ایجاد اسکله صیادی در «خواجه نفس» با جذب ۲ هزار میلیارد ریال، توسعه پرورش ماهیان خاویاری و کلنگ عملیات اجرای طرح تولید ۲ هزار تن در سواحل خزر منطقه «خواجه نفس» و ایجاد فرصت شغلی برای هزار نفر در هفته دولت، توسعه ماهیان سردابی و ماهیان زینتی و رهاسازی ۶۰ میلیون بجه ماهی استخوانی را از جمله طرح‌های توسعه‌ای شیلات استان برشمرد.

بهره‌برداری از هفت طرح شیلات در هفته دولت

مدیرکل شیلات استان گلستان گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته دولت، هفت طرح در حوزه شیلات استان با سرمایه‌گذاری ۷۰۰ میلیارد ریال آماده بهره‌برداری است.

وی ادامه داد: عمده طرح‌های آماده بهره‌برداری شیلات استان در شهرستان‌های گمیشان و بندرترکمن قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha