۲۶ مرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۳۵
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85201855
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پلیس پاکستان ۱۵۰ نفر را در پی خشونت‌های افراط ‌گرایانه بازداشت کرد

اسلام‌آباد- ایرنا- همزمان با واکنش‌های تند رهبران دولت و احزاب در پاکستان در محکومیت یورش اغتشاشگران به چند کلیسا در شرق این کشور، پلیس پاکستان ۱۵۰ نفر را بازداشت و اعلام کرد که صدها نفر دیگر به جرم خشونت‌های افراط گرایانه تحت تعقیب هستند.

به‌ گزارش روز پنجشنبه ایرنا از رسانه‌های پاکستانی، پلیس در منطقه «جَران والا» واقع در شهرستان «فیصل آباد» در ایالت پنجاب درپی یورش انبوهی از معترضان خشمگین به اماکن مسیحیان از جمله چند کلیسا، اعلام وضعیت اضطراری کرد و بیش از چهار هزار نفر از نیروهای امنیتی در محل مستقر شدند.

روز گذشته انبوهی از معترضان با ادعای آنچه توهین به مقدسات اسلامی خواندند، به محل سکونت مسیحیان شهر جران والا یورش برده و به چند کلیسا و واحدهای مسکونی متعلق به مسیحیان خسارت زدند.

تازه‌ترین گزارش‌ها از تشکیل کمیسیون قضایی از سوی دولت ایالتی برای شناسایی عوامل خشونت‌ و آمران این تحرکات افراط گرایانه حکایت دارد و پلیس نیز دست کم ۱۵۰ نفر را به جرم اغتشاش، اهانت به اماکن مقدس اقلیت‌های دینی و ترویج خشونت‌ علیه اقلیت‌ها بازداشت کرد.

رهبران سیاسی و مذهبی پاکستان ضمن محکومیت شدید خشونت‌ها علیه پیروان اقلیت دینی در این کشور، اعلام کردند که اسلام‌ دین صلح و رواداری است و همه اقلیت‌ها نیز مانند دیگر شهروندان پاکستانی از حق مساوی برخوردارند.

انوار الحق کاکر نخست وزیر دولت انتقالی پاکستان یورش اغتشاشگران علیه شهروندان مسیحی به بهانه اعتراض علیه توهین به مقدسات را محکوم کرد و برخورد قوی مسوولان با قانون شکنان و پایمال کنندگان حقوق اقلیت های دینی را خواستار شد.

آزاد مارشال اسقف اعظم کلیساهای پاکستان در واکنش به یورش معترضان به اماکن مقدس مسیحیان به رسانه‌های این کشور گفت که اغتشاشگران ادعاهای دروغین علیه مسیحیان را به کار گرفته و مرتکب به جنایت علیه شهروندان بی گناه شده‌اند.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان امروز در کنفرانس مطبوعاتی هفتگی خود در اسلام‌آباد ضمن اعلام همبستگی با جامعه اقلیت این کشور، یورش اغتشاشگران به کلیساها را اقدامی غیرقانونی و مغایر با روح قانون اساسی پاکستان دانست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha