۲۶ مرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۰۴
کد خبر: 85201694
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

موج گرما در فرانسه تولید برق در ۲ نیروگاه هسته‌ای را کاهش می‌دهد

تهران- ایرنا- شرکت چندملیتی برق فرانسه (EDF) در نظر دارد که تولید برق در ۲ نیروگاه هسته‌ای بوژه (Bugey) و تریکَستَن (Tricastin) را به ترتیب در روزهای شنبه و یکشنبه آتی (۱۹ و ۲۰ اوت) به دلیل پیش‌بینی موج گرما، کاهش دهد.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای روزنامه لو فیگارو، شرکت برق فرانسه با انتشار اطلاعیه‌ای در سایت خود، اعلام کرد: به دلیل پیش‌بینی دمای بالا در منطقه رون (Rhône)، احتمال دارد محدودیت‌های تولید سایت تولید هسته‌ای بوژه را از ۱۹ اوت و نیروگاه تریکَستَن را از ۲۰ اوت تحت تاثیر قرار ‌دهد.

بر اساس این گزارش، نیروگاه بوژه که با چهار راکتور ۹۰۰ مگاواتی، پیشتر در ماه جولای (تیر/ مرداد) نیز با چنین چالشی مواجه شده بود.

یک سخنگو در این ارتباط اعلام کرد که در اواسط ژوئیه، دمای بالا به تعطیلی راکتور بورژه ۳ به دلیل انباشت محدودیت‌های زیست محیطی و تقاضای کم برای تولید برق، منجر شده بود.

بر اساس این گزارش، فعالیت نیروگاه‌های هسته‌ای به این دلیل کنترل می‌شود که آب پمپاژ شده از رودخانه‌های مجاور (یا دریا) باید با هدف حفاظت از جانوران و گیاهان، پیش از تخلیه در محیط خنک شده باشد.

لو فیگارو یادآوری کرد که در چند سال اخیر، شرایط گرمایش جهانی، خشکسالی و امواج گرما موجب شده است که شرکت برق فرانسه در اوایل ماه ژوئن (خرداد) گاهی تولید خود را برای مطابقت با محدودیت‌های تخلیه حرارتی، تنظیم کند.

موسسه هواشناسی فرانسه روز چهارشنبه با اعلام اینکه یک دوره گرمای شدید از اواخر هفته گذشته جنوب این کشور به ویژه مرکز شرق را تحت تاثیر قرار داده است، هشدار داد که گرما در روزهای آینده تشدید خواهد شد و به تدریج گسترش خواهد یافت.

بر اساس این پیش‌بینی‌ها، انتظار می‌رود دمای در جنوب فرانسه و منطقه دره رون به حدود ۴۰ درجه‌ برسد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha