۲۰ ایده نوآورانه برای شرکت در تانای صنعت خراسان‌شمالی ارائه شد

بجنورد- ایرنا- مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: شرکت های دانش بنیان و نخبگان تاکنون ۲۰ ایده و راه حل برای شرکت در دومین رویداد تانای صنعت استان ارائه کردند.

حسین حاجی بگلو روز جمعه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: رویداد تانای صنعت امسال برای نخستین بار و با هدف رفع چالش‌ها و نیازها و توسعه و ارتقای زیست‌بوم نوآوری استان‌ در ۳۱ مردادماه امسال برگزار می‌شود و ایده های برتر در مراسم پایانی معرفی و تجلیل می شوند.

وی تصریح کرد: این ایده ها برای حل مشکلات و رفع نیازهای فناورانه پتروشیمی ارائه شده است.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی افزود: ۶۰ درصد از ایده های ارائه شده از نخبگان خراسان شمالی و ۴۰ درصد از خارج استان به دست دبیرخانه این رویداد رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع ۲۱ شرکت دانش بنیان و واحد فناور و ۱۷ نفر از اعضای هیات علمی در تانای صنعت خراسان شمالی حضور خواهند داشت.

به گزارش ایرنا، نخستین تانای صنعت خراسان شمالی تیرماه امسال با هدف شناسایی نیازهای ۲ مجموعه صنعتی لوله گستر و مجتمع صنعتی اسفراین با حضور ۴۵ نفر فناور در اسفراین برگزار شد.

چهار مرکز رشد، ۱۴۲ شرکت و واحد فناور، ۳۰شرکت دانش بنیان و ۲۳ صنعت خلاق زیر پوشش پارک علم و فناوری خراسان شمالی هستند و ۶۰ درصد از واحدهای فناور و دانش بنیان استان در حوزه کشاورزی، فناوری اطلاعات(آی تی)، الکترونیک و هوشمندسازی فعالیت می‌کنند.

۳۰ واحد فناور جدید در سال جاری پذیرش شدند که در دوره های مختلف تجاری سازی ایده‌های محوری در قالب ارایه خدمات مشاوره، خدمات توانمندسازی، استقرار در فضاهای پارک و پرداخت تسهیلات از منابع مالی مختلف مورد حمایت قرار می گیرند.

در خراسان شمالی میزان رشد اقتصادی در بخش کشاورزی ۹.۷ درصد، بخش خدمات ۶.۲ درصد، بخش معدن ۴.۳ درصد و بخش صنعت ۷.۳ درصد هدفگذاری شده است.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر در شمال شرق کشور واقع است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha