بارش‌های رگباری آذربایجان‌غربی را فرا می‌گیرد

ارومیه - ایرنا - رییس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: بارش‌های رگباری تابستانه از شامگاه جمعه استان را در بر می‌گیرد.

مهدی صابری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بارش‌های رگباری روز شنبه در مرکز و شمال و روز یکشنبه در جنوب استان به صورت خفیف پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه این بارندگی‌ها توام با رعد و برق و وزش باد گاهی شدید خواهد بود، اظهار کرد: مدت زمان فعالیت این امواج کم دامنه تا روز یکشنبه است.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: دمای هوای استان نیز از امروز به میزان 2 تا سه درجه سانتی‌گراد افزایش می‌یابد ولی از اوایل هفته بعد خنک‌تر می‌شود.

صابری با اشاره به دمای کمینه و بیشینه هوای استان در ۲۴ ساعت گذشته بیان کرد: در این مدت، چالدران و اشنویه با دمای ۱۰ درجه سانتی‌گراد خنک ترین شهر و پلدشت با دمای ۳۸ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین شهر آذربایجان غربی ثبت شد.

به گزارش ایرنا آذربایجان غربی دارای سالانه ۳۵۰ تا ۴۵۰ میلیمتر بارش است، بارندگی ها در تمام فصول سال در این منطقه ادامه دارد و سردشت پر بارش‌ترین منطقه این استان با سالانه یک‌هزار میلیمتر بارش است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha