۲۵ مرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۴۱
کد خبرنگار: 2645
کد خبر: 85201196
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آزادسازی اراضی کشاورزی به ارزش ۱۰۰ میلیارد ریال در تنکابن

نوشهر - ایرنا - فرمانده انتظامی مازندران از رفع تصرف اراضی کشاورزی به ارزش ۱۰۰ میلیارد ریال در شهرستان تنکابن واقع در عرب این استان خبر داد.  

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار حسن مفخمی شهرستانی گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی این فرماندهی با اقدامات اطلاعاتی و فنی مطلع شدند فردی اراضی کشاورزی را به قصد ساخت و ساز غیرمجاز تغییر کاربری داده است.

وی اظهارداشت: مالک این زمین ۲ هزار متر مربع زمین کشاورزی را بدون کسب مجوز، تفکیک و با ساخت بنای غیرمجاز تغییر کاربری داده بود.
فرمانده انتظامی استان مازندران ادامه داد: کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی استان و رابطان این پلیس در شهرستان تنکابن با دعوت از کارشناسان امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی و با دستور قضایی نسبت به قلع و قمع آن اقدام کردند و زمین تحویل امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی شهرستان تنکابن شد.

سردار مفخمی تصریح کرد: کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی، ارزش اراضی تغییرکاربری داده شده را بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال برآورد کردند.

به گفته وی متهم احضار و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شد.

استان مازندران با تولید ۷۲ نوع محصول کشاورزی به مقدار حدود هشت میلیون تن، حدود ۱۱ درصد از ارزش افزوده بخش کشاورزی کشور را در اختیار دارد.

مازندران دارای ۴۶۰ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی است. طبق آمار رسمی هر ساله به طور متوسط ۲۱۵ هزار هکتار از زمین های کشاروزی مازندران زیر کشت برنج می رود و این استان با تامین بیش از ۴۲ درصد برنج سفید کشور، رتبه اول را دارد.

بر اساس آمارهای رسمی اقلام غذایی ۸۵ میلیون نفر از جمعیت کشور را کشاورزان و تولید کنندگان محصولات کشاورزی تامین می کنند و در این بین نقش ۴۰۰ هزار کشاورز مازندرانی با تولید حدود هشت میلیون تن محصولات مختلف، بسیار مهم و حیاتی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha