۲۵ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۵۸
کد خبر: 85201087
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سی‌امین اجلاس نماز در زنجان برگزار می‌شود

۲۵ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۵۸
کد خبر: 85201087
سی‌امین اجلاس نماز در زنجان برگزار می‌شود

تهران- ایرنا- سی‌امین اجلاس سراسری نماز با موضوع «نماز نسل نو با تمرکز بر نقش مدرسه و مسجد و دانشگاه» در  استان زنجان برگزار می‌شود. 

به گزارش ایرنا از ستاد اقامه نماز، حامد صالحی مدیر روابط عمومی این ستاد گفت: درخواست آیت الله علی خاتمی نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان و محسن افشارچی استاندار زنجان، به حجت الاسلام محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور مبنی بر آمادگی برگزاری سی امین اجلاس سراسری نماز، در جلسه هیات امنای ستاد مورد بررسی قرار گرفت و موافقت هیات امنا با برگزاری این اجلاس از طریق مکاتبه توسط قائم مقام ستاد اقامه نماز به استان زنجام اعلام شده است.

وی افزود: در این مکاتبه با اشاره بر فراهم آوردن مقدمات و امکانات و تسهیلات لازم را برای تحقق این رویداد مهم فرهنگی و دینی بر تشکیل شورای سیاستگذاری سی امین اجلاس با عضویت جمعی از مسئولین فرهنگی و صاحب نظران کشوری و امام جمعه و نماینده ولی فقیه و استاندار زنجان تاکید شده است.

مدیر روابط عمومی ستاد اقامه نماز افزود: تهیه و تصویب ساز و کار علمی و محتوایی اجلاس، انتخاب زمان مطلوب بر اساس آمادگی استان در نیمه دوم آذرماه سال جاری از دیگر مفاد این نامه است.

وی با بیان این که فراخوان علمی و پژوهشی اجلاس سی ام از طریق پایگاه اطلاع رسانی ستاد اقامه نماز منتشر خواهد شد، افزود: رئیس ستاد برگزاری سی امین اجلاس سراسری نماز، استاندار زنجان است که با همراهی و رهنمودهای امام جمعه و بهره گیری از ظرفیت های اجرایی، فرهنگی و رسانه ای استان، مدیریت اجرایی اجلاس را عهده دار است و حکم وی توسط رئیس ستاد اقامه نماز کشور صادر می شود و استاندار و رئیس ستاد برگزاری سی امین اجلاس، کار گروهی متشکل از مدیران ارشد استان را برای همکاری در برگزاری اجلاس تعیین خواهند کرد.

صالحی افزود: دبیرخانه دائمی اجلاس سراسری نماز در ستاد مرکزی اقامه نماز استقرار دارد و مهمترین برنامه ها و امور اجرایی در برگزاری اجلاس در اولین جلسه ستاد برگزاری با حضور استاندار و امام جمعه بررسی و تنظیم می شود.

به گزارش ایرنا رهبر معظم انقلاب در بهمن سال گذشته در پیامی به مناسبت آغاز بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز تاکید کردند: مدارس، دانشگاه ها، به طور ویژه دانشگاه فرهنگیان، صدا و سیما و دیگر دستگاه‌های فرهنگ ساز، در شمار مخاطبان اصلی «اقیموا الصلوة» جای می گیرند.

موضوع های بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز که بهمن سال 1401 در تهران برگزار شد، در ۱۷ موضوع و بخش شامل نقش معلم در پیوند نماز و مدرسه، ارائه الگو برای جایگاه معلم و رابطه نماز، مدرسه و خانواده، نماز و نقش معلم در تجربه زیسته معلمان و نقش فناوری و فضای مجازی در پیوند معلم، نماز و مدرسه، نقش ساحت زیباشناسی و هنر در تسهیل پیوند نماز با مدرسه و مسجد، پیوند نماز با عناصر برنامه درسی تربیت معلم، نقش بصیرت و تدبر در عمق بخشی به پیوندهای نماز با ارکان مدرسه، معلم؛ نماز، مدرسه و تربیت اجتماعی و ایده های عملی در شیوه های دعوت دانش آموزان به نماز در مدارس و مساجد بود.

از دیگر موضوع های این اجلاس می توان به الگوهای خلاقانه در ایجاد همگرایی و تعامل بین مسجد، مدرسه و خانه، تجربه حضور روحانی مساجد و نهادها در مدارس همجوار و جذب دانش آموزان و خانواده آنان به مسجد، تجربه موفق متولیان مدرسه و مسجد در پیوند خانه، مدرسه و مسجد، الزامات و بایسته های ورود مبلغین و روحانیون به مدرسه و شیوه های همگرایی متولیان مدرسه و مسجد در جلب تقویت طرح پیوند نماز، خانه، مدرسه و مسجد، الگوهای موفق هیئت های اندیشه ورز و شوراهای نماز مدارس، ایده ها و الگوهای موفق رونق نماز مدارس توسط دانش آموزان و الگوهای موفق در پیوند مسجد، مدرسه و خانه در کشورهای اسلامی اشاره کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha