بیش از ۲۰ هزار دلار هدیه و سوغات از گمرک کرمانشاه به خارج ارسال شد

کرمانشاه- ایرنا- ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه گفت: در چهار ماه سپری شده از سال‌ جاری از گمرک امانات پستی حوزه نظارت گمرکات استان، ۲۰ هزار و ۴۸۰ دلار هدیه و سوغات به خارج از کشور صادر شد.

«علی‌اصغر عباس‌زاده» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه در چهار ماه گذشته از گمرک امانات پستی کرمانشاه ۵۱۸ بسته به خارج از کشور صادر شده است، وزن بسته های ارسالی از گمرک امانات پستی کرمانشاه را در این مدت چهار هزار و ۱۴۹ کیلوگرم عنوان کرد.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه، عمده کالاهای ارسالی از طریق گمرک امانات پستی کرمانشاه را خشکبار، مواد غذایی، رخت و البسه ذکر کرد.

وی در ادامه تعداد بسته های ورودی در چهار ماه نخست سال‌جاری به گمرک امانات پستی کرمانشاه را، ۳۵ بسته به ارزش ۹ هزار دلار اعلام کرد.

عباس‌زاده وزن بسته‌های ورودی گمرک امانات پستی کرمانشاه را ۲۴۰ کیلوگرم و عمده کالاهای ورودی از طریق این گمرک را گوشی همراه، دوربین، کامپیوتر و قطعات آن، ماکروفر، غذای حیوانات و یونیت کنترل موتور خودرو و مکمل خوراکی عنوان کرد.

فعالیت هفت مرز رسمی و بازارچه مرزی در استان کرمانشاه

به گزارش ایرنا، استان کرمانشاه در مجموع ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و در امتداد این مرز ۲ مرز رسمی و پنج بازارچه مرسی فعال است و سالانه بیش از سه میلیارد دلار کالا از این مرزها به خارج از کشور صادر می‌شود.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد که در امتداد این مرزها، ۲ مرز رسمی و فعال خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با بخش حکومت مرکزی و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.

مرز رسمی پرویزخان قطب اقتصادی غرب کشور و از مرزهای فعال است و ۴۵ درصد صادرات کالاهای غیر نفتی از کشورمان به کشور عراق از طریق این مرز صورت می‌گیرد.

هم اکنون عمده کالاهای صادراتی از مرز رسمی پرویزخان قصرشیرین با مناطق کردنشین عراق به ویژه شهرهای کلار، سلیمانیه، موصل، خانقین و کرکوک در بخش مرکزی این کشور انجام می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha