۲۵ مرداد ۱۴۰۲، ۰:۳۸
کد خبر: 85200394
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

دیدار زلنسکی با سربازان در خط مقدم منطقه زاپروژیا

تهران- ایرنا- دفتر ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین عصر سه‌شنبه اعلام کرد: زلنسکی از منطقه جنوب شرقی اوکراین و زاپروژیا بازدید و با نیروهایی که در ضدحمله علیه نیروهای روسیه در این منطقه شرکت دارند، دیدار کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، در ویدئویی که از این بازدید منتشر شده است، زلنسکی به اتفاق فرماندهان اوکراینی در حال بررسی نقشه میدان نبرد در مرکز فرماندهی خط مقدم در نزدیکی شهر اوریخیف نشان داده شده است.

در بیانیه‌ای که دفتر زلنسکی به همین مناسبت منتشر کرد، آمده است: رئیس‌جمهور به گزارش‌های فرماندهان درباره روند اقدامات رزمی در مناطق خط مقدم گوش کرد و مشکلات و مسائل یگان‌های نیروهای اوکراینی مستقر در این منطقه را مورد بحث و بررسی قرار داد.

این بیانیه می‌افزاید: در این دیدار، فرماندهان ارتش اوکراین بر لزوم استفاده از جنگ الکترونیک و سیستم‌های دفاع هوایی در خط مقدم نبرد برای مقابله با هواپیماها و پهپادهای روسیه تاکید کردند.

در ادامه این بیانیه آمده است: فرماندهان ارتش اوکراین همچنین بر نیاز خود به پهپاد تاکید کردند زیرا تعداد زیادی از این پهپادها در ضدحمله نیروهای اوکراینی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

دیدار زلنسکی با سربازان در خط مقدم منطقه زاپروژیا

به نوشته رویترز، اوکراین در آغاز ماه ژوئن ضدحمله خود علیه نیروهای روسیه را در مناطق جنوبی و جنوب شرقی اوکراین آغاز کرد، به این امید که با پیشروی به سمت جنوب و دریای آزوف نیروهای روسیه را در مناطق اشغالی جنوب اوکراین به ۲ قسمت تقسیم کند ولی با گذشت بیش از ۲ ماه از آغاز این ضدحمله، کی‌یف تنها توانسته است یک رشته روستا را بازپس بگیرد اما هیچ شهرک بزرگی را تصرف نکرده و اذعان کرده که پیشرفت نیروهایش به دلیل آمادگی دفاعی نیروهای روسیه و کمبود تسلیحات ارتش اوکراین کندتر از حد مطلوب بوده است.

کی‌یف بارها گفته است که به خودروهای زرهی غربی، تانک‌ها و هواپیماهای جدید بیشتری نیاز دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha