وزیر دفاع بلاروس: احتمال درگیری نظامی مستقیم با ناتو مشهود است

تهران- ایرنا- ویکتور خرنین وزیر دفاع بلاروس سه‌شنبه شب گفت که احتمال درگیری مستقیم نظامی با ناتو در آینده مشهود و بدیهی است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزیر دفاع بلاروس در جریان یازدهمین کنفرانس امنیت بین‌الملل در مسکو با اشاره به اینکه غرب به تازگی به طور جدی در تولید تسلیحات سرمایه‌گذاری کرده است، خاطرنشان کرد: در دنیای سرمایه‌داری، اگر در حوزه‌ای انتظار سود وجود نداشته باشد هیچ‌کس در آن حوزه سرمایه‌گذاری نمی‌کند.

وی افزود: بنابراین نتیجه‌ای که می‌توان از این سرمایه‌گذاری‌های غرب در حوزه تسلیحات گرفت کاملا روشن است و آن اینکه احتمال درگیری نظامی مستقیم با ناتو در آینده به وضوح آشکار می‌شود.

خرنین تاکید کرد: تنها چیزی که قدرت‌های غربی را از راه‌اندازی یک جنگ گسترده باز می‌دارد، تهدید به واکنش هسته‌ای به اقدامات آنها است.

وی افزود: تصادفی نیست که جمهوری بلاروس بازگشت تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی به خاک خود را عامل موثر بازدارندگی استراتژیک می‌داند.

به نوشته آناتولی، در اواخر ماه مه وزرای دفاع روسیه و بلاروس توافقنامه‌ای را درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای روسیه در بلاروس امضا کردند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت این اقدام در پاسخ به خطرات امنیتی فزاینده است و تاکید کرد که آمریکا هم سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی خود را در کشورهای اروپایی مستقر کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha