دلیل اصلی حوادث آب و فاضلاب در اصفهان فرسودگی شبکه است
عکس تزیینی است

اصفهان - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اصفهان گفت: دلیل اصلی بسیاری از حوادث آب و فاضلاب در این استان، قدمت و در نتیجه فرسودگی شبکه‌های این بخش است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین اکبریان شامگاه سه شنبه در مراسم تجلیل از خبرنگاران حوزه آب استان اصفهان افزود: اگرچه این شرکت آب و فاضلاب (آبفا) اصفهان در بسیاری از حوزه‌ها نسبت به سایر استان‌ها پیشتاز و پیشرو است، اما قدمت شبکه‌های آب و فاضلاب آن حوادثی را در این خطه پدید می‌آورد.

وی اضافه کرد: پروژه‌های متعددی در این زمینه در حال انجام است از جمله تشکیل مجمع خیران آبرسان اصفهان در هفته دولت امسال را در دستور کار داریم.

مدیرعامل آبفا اصفهان تصریح کرد: با وجود مشکلات آبی و گرمای بی‌سابقه هوای امسال، با تلاش و پیگیری‌ عوامل شرکت، افت فشار شبکه آب در اصفهان امسال حتی به پنج مورد هم نرسید.

اکبریان خاطرنشان کرد: شناسایی انشعاب‌های غیرمجاز امسال در مقایسه با سال قبل سه برابر و میزان پاسخگویی ما در تمامی حوزه‌ها ۲ برابر افزایش یافت.

وی افزود: طرح «شهروند مروج» با هدف فرهنگسازی مصرف بهینه آب توسط خود مردم از جمله طرح هاییست که برای آن برنامه ریزی شده است.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب اصفهان نیز در این مراسم گفت: هر کولر آبی در یک منزل، معادل افزایش سه نفر به تعداد نفرات آن خانه است، بنابراین روشن بودن کولرها سبب افزایش ۲ برابری مصرف آب در این استان می‌شود.

سید محسن صالح با اشاره به اینکه ۱.۵ میلیون انشعاب و ۲.۵ میلیون آحاد در استان اصفهان وجود دارد، ادامه داد: سامانه دوم آبرسانی اصفهان هنوز به طور کامل وارد مدار نشده است لذا تامین آب آشامیدنی با سختی محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه جهاد آبرسانی به مناطق محروم با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) شرایط مناسبی دارد، تصریح کرد: جهاد مخزن‌سازی نیز قرار است در این استان جزو برنامه‌های ما باشد.

به گزارش ایرنا، رودخانه زاینده‌رود به طول بیش از ۴۰۰ کیلومتر در دهه‌های اخیر بدلیل برداشت‌های غیرقانونی در بالادست، انتقال آب به حوضه دیگر، تراکم جمعیت و تا حدودی کاهش نسبی بارندگی‌ها، به یک رودخانه با جریان دوره‌ای، تبدیل و در پایین‌ دست در فصول گرم به ویژه تابستان با خشکی مواجه شده و همین امر تامین آب آشامیدنی، محیط زیست و کشاورزی در این دیار را با مشکلات عدیده روبه رو کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha