هیات‌های مذهبی اتباع خارجی مقیم شیراز حمله تروریستی به شاهچراغ را محکوم کردند

شیراز- ایرنا- هیات‌های مذهبی و عزاداری اتباع خارجی و جمعی از متدینین افغانستانی مقیم شیراز با صدور بیانیه‌ای، حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ (ع) را محکوم کردند.

به گزارش ایرنا ، در این بیانیه آمده است: حمله ددمنشانه و جنایت وحشیانه عناصر تکفیری و دشمنان قسم خورده جهان اسلام در تعرض به حریم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) که منجر به شهادت و مجروح و زخمی شدن جمعی از زائران و خادمان آن آستان مقدس شد را به شدیدترین لحن ممکن محکوم نموده و آنرا مصداق سبوعیت و حرمت شکنی اماکن مقدس می‌دانیم.

این بیانیه می افزاید: بار دیگر دست تکفیر و توحش، حادثه‌ای را رقم زد که ناشی از جهالت جاهلان سربرآورده از مستکبرین جهانی است و دشمنان انقلاب اسلامی بدانند، این گونه حرکت‌های کور و منفور هیچگونه خللی در اقتدار و اراده پولادین شجره طیبه و مقدس جمهوری اسلامی ایران وارد نمی‌کند و برعکس موجب حب بیشتر اهل بیت در دل مسلمین و تقویت و تثبیت مبانی و آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران می شود.

در این بیانیه آمده است: ما هیات‌های مذهبی اتباع خارجی مقیم شیراز ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های معزز شهدای این حمله و درخواست شفای عاجل از درگاه خداوند متعال برای زائرین مجروح این حادثه، تا پای جان از حریم مطهر اهل بیت (ع) دفاع خواهیم کرد.

یک عامل تکفیری عصر روز یکشنبه با سلاح گرم وارد حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (ع) شد و از ورودی اقدام به تیراندازی به سمت زائران و خادمان کرد.

در این حادثه تا کنون دو نفر شهید و هشت نفر(۶ نفر مجروح و ۲ نفر مصدوم) مجروح یا مصدوم شده اند که همه آنها به مراکز درمانی منتقل و تحت مداوا قرار دارند.

یک نفر عامل این حادثه تروریستی با ورود به موقع ماموران امنیتی و انتظامی دستگیر شد.

حرم شاهچراغ(ع) روز چهارشنبه چهارم آبان سال ۱۴۰۱ نیز مورد حمله تروریستی داعش قرار گرفت که در نتیجه آن ۱۳ نفر به شهادت رسیدند و بیش از ۲۰ نفر زخمی شدند. عاملان این اقدام تروریستی یک ماه گذشته اعدام شدند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha