۲۴ مرداد ۱۴۰۲، ۱۷:۵۴
کد خبر: 85199998
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سهم صنایع کوچک از اشتغال صنعتی خراسان رضوی ۶۰ درصد است+فیلم

مشهد-ایرنا- مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: هم‌اکنون ۶۰ درصد از اشتغال حوزه صنعت این استان مربوط به صاحبان صنایع کوچک است.

امیررضا رجبی روز سه شنبه در حاشیه بازدید از چند واحد مربوط به صنایع کوچک در شهرک صنعتی مشهد در گفتگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به "روز صنایع کوچک" بیان کرد: سهم استان ما از ایجاد اشتغال در حوزه پروانه‌های بهره‌برداری بخش صنعت ۲۱۷ هزار نفر است که در این زمینه سهم هشت درصدی از اشتغال کل کشور را به خود اختصاص داده‌ است.

وی بیان کرد: در استان خراسان رضوی ۹۰ درصد صنایع متعلق به بخش خصوصی و عمدتا صنایع کوچک و متوسط با سرمایه گذاری بیش از ۴۰۰ هزار میلیارد ریال هستند، البته یکی از مطالبات استان سرمایه‌گذاری صنایع بزرگ در خراسان رضوی است، زیرا صنایع بزرگ به دنبال خود زنجیره‌ای از فعالیت صنایع کوچک و متوسط را به همراه دارند.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: مشکلات در حوزه صنعت کم نیست، بدین دلیل مطالبه‌گری فعالان این حوزه و گوشزد کردن آنها سبب پیگیری بیشتر خواهد شد. با این حال قول مساعد خواهیم داد که مشکلات مربوطه به سرعت حل شود.

رجبی به برنامه رشد تولید در خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: در این راستا واحدهایی که بیش از ۳۰ درصد نسبت به سال قبل رشد تولید داشته باشند، در اولویت حمایت این اداره کل از جمله تخصیص تسهیلات قرار می گیرند، تاکنون نیز حدود ۷۰ محصول ۵۰ واحد تولیدی در استان نسبت به سال قبل ۳۰ درصد رشد تولید داشته اند.

به گزارش ایرنا، پنج هزار و ۳۴۹ واحد صنعتی با سرمایه گذاری ۲۸۴ هزار و ۷۵۳ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۱۹۴ هزار و ۴۹۴ نفر در خراسان رضوی پروانه بهره برداری دارند که سهم آنها از تعداد واحدهای دارای پروانه بهره برداری و اشتغال کل کشور هشت درصد است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha