۲۴ مرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۵۲
کد خبرنگار: 882
کد خبر: 85199903
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

انتقاد لاوروف از باج‌گیری غرب از مخالفان

۲۴ مرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۵۲
کد خبر: 85199903
انتقاد لاوروف از باج‌گیری غرب از مخالفان

مسکو-ایرنا- وزیر امور خارجه روسیه با بیان اینکه غرب به دنبال احیای نظام تک قطبی در جهان است، از سیاست غرب در تهدید و باج‌گیری از مخالفان خود انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرگئی لاوروف سه‌شنبه در یازدهمین کنفرانس امنیت بین‌الملل در مسکو افزود: تلاش برای شکست روسیه در جنگ اوکراین، نمونه ای از این سیاست راهبردی غرب است.

وزیر امور خارجه روسیه گفت: غرب همین هدف را در مناطق دیگر جهان نیز دنبال می‌کند و مخالفان خود را هدف تهدید و باج‌گیری قرار می‌دهند تا موانع فراروی برنامه‌های توسعه طلبانه واشنگتن از میان برداشته شود.
وی ادامه داد:کشورهای غربی همه پیام‌های هشداردهنده روسیه در مورد خطر گسترش تسلیحات در سراسر جهان را نادیده می‌گیرند.
لاوروف خاطرنشان کرد: امروز ایالات متحده آمریکا، ناتو و همچنین اتحادیه اروپا در راستای پروژه ژئوپلیتیکی خود برای مهار روسیه و تجزیه این کشور، سلاح های پیچیده تری را به اوکراین پمپاژ می کنند.
وزیر امور خارجه روسیه گفت: این اقدامات به طولانی شدن بیشتر نبرد در اوکراین و گسترش بی رویه تسلیحات در سراسر جهان منجر می‌شود.

یازدهمین کنفرانس امنیت بین الملل مسکو روز سه‌شنبه با پخش پیام تصویری ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در هتل پاتریوت روسیه گشایش یافت.
امیر سرتیپ عزیز نصیرزاده جانشین ستاد کل نیروهای مسلح از جمله مقامات ارشد دفاعی شرکت کننده در این کنفرانس است که در نشستی با موضوع جهان چندقطبی در این کنفرانس بین‌المللی سخنرانی خواهد کرد.
هیات بلندپایه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در پی دعوت رسمی از سرلشگر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به روسیه سفر کرده است.
پیش از این نمایشگاه «مجمع بین المللی فنی– نظامی ارتش ۲۰۲۳» در پارک پاتریوت در غرب مسکو آغاز به کار کرد.
صنایع دفاعی و نظامی جمهوری اسلامی ایران ضمن حضور فعال در این نمایشگاه، بخش های متنوعی از تولیدات نظامی و دفاعی کشورمان را در معرض دید شرکت کنندگان قرار داده‌اند.
این نمایشگاه از ۱۴ تا ۲۰ اوت (۲۳ تا ۲۹ مرداد) در غرب مسکو برپا است و حدود یک هزار و ۵۰۰ شرکت دفاعی روسیه و ۸۵ شرکت خارجی از هفت کشور در آن شرکت کرده‌اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha