۲۴ مرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۲۵
کد خبر: 85199841
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام‌جمعه نوشهر: نادیده گرفتن خدمات دولت بی‌انصافی است

نوشهر- ایرنا - امام جمعه نوشهر گفت: اطلاع رسانی برخی رسانه ها مبنی بر محقق نشدن هیچ یک از وعده های رئیس جمهور دولت مردمی سیزدهم در کشور اوج بی‌انصافی است.

به گزارش ایرنا، آیت الله محمود مشایخ روز سه شنبه در آیین پاسداشت روز خبرنگار در نوشهر افزود : انصاف و وجدان کاری به عنوان یک اصل باید در سرلوحه کار رسانه ها قرار گیرد و قلمی که از آن برای نگاشتن اخبار و گزارش ها به کار می گیرند در قرآن به آن سوگند یاد شده و اینکه برخی رسانه ها با سیاه نمایی، فرافکنی و منفی بافی به این شکل دستاوردهای دولت را به چالش می کشند بسی جای تامل دارد.

وی با تاکید بر این که خبرنگاران باید در ترویج مسائل معنوی بیشتر اهمیت بدهند، ادامه داد : نکته دیگر آنکه این قشر جامعه نباید از نوشتن و گفتن مایوس شوند و امروز توقع و این انتظار هم نیست همه صحبت های ما اثر بخش باشد منتهی نقد و نظرهایی که خبرنگاران مطرح می کنند باید حقایق را در جامعه ترویج تا سینه به سینه ماندگار شود.

وی بیان داشت: آنچه اهمیت دارد آن است قلم شما خبرنگاران باید زبان اسلام و جامعه باشد و ضروری است تذکر هم داده شود و در منویات و توصیه های مقام معظم رهبری هم آمده آنچه خبرنگاران مطرح و انعکاس می دهند باید موثق، فراگیر، به روز و نحوه اطلاع رسانی هم باید امیدآفرینی باشد.

امام جمعه نوشهر گفت : دشمن امروز سعی دارد روایت نخست رویدادهای خبری را نه به شکل درست بلکه با منفی بافی و بزرگ نمایی اطلاع رسانی نماید، چنان بزرگ نمایی می کند تا بتواند مخاطب بیشتری را جذب کند در حالی که این رویدادهای تلخ و شیرین به این سبکی که رسانه های بیگانه آن را انتشار می دهند اینگونه نیست و رسانه های داخلی باید با قدرت پاسخ این هجمه ها را بدهند.

امام‌جمعه نوشهر: نادیده گرفتن خدمات دولت بی‌انصافی است

مشایخ توضیح داد : به عنوان نمونه اتفاق تلخی که حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ(ع) شیراز در هفته جاری رخ داد رسانه های معاند از این رویداد قصد به رخ کشیدن قدرت دشمن را داشتند و این رخدادها نباید سبب ترس و اضطراب قشرهای مختلف مردم نسبت به ناامنی در جامعه شود و بنابراین اگر رویداد تلخی هم در کشور به وقوع می پیوندد رسانه ها می توانند به گونه ای قلم فرسایی کنند که زمینه امید آفرینی برای جامعه به همراه داشته باشد.

خطیب جمعه نوشهر تصریح کرد : از آنجایی که امسال نوشهر میزبان برگزاری آیین استانی پاسداشت خبرنگاران مازندران با حضور استاندار بود خواسته و انتظار رسانه ها نسبت به رفع مسائل معیشتی و حفظ حرمت و کرامت آنان بحق بوده به هر شکل این طیف از جامعه که به عنوان طلایه داران جبهه آگاهی را دارند نباید مورد بی مهری قرار گیرند چرا که با حرمت شکنی و بی مهری روند کارها به خوبی پیش نمی رود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشهر هم با قدردانی از هم افزایی و ارتباطی خوب بین امام جمعه با رسانه ها شهرستان گفت : این جایگاه معنوی در حقیقت عامل وصل رسانه ها با فرهنگ و هنر در جامعه است.

بابک شمس ناتری افزود : خبرنگاران این شهرستان اگر نقدی هم از مباحث مختلف می کنند همسو با سیاست های نظام اسلامی بوده و از روی دلسوزی است تا مشکلات برطرف شود.

وی بیان داشت : بیان جایگاه رسانه ها و نقش آنان در توسعه همه جانبه کشور در خطبه های آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه هفته پیش هم برای همه ما اهالی فرهنگ و هنر یک درس بود.

در این آیین شماری از خبرنگاران نوشهر و چالوس با دریافت لوح سپاس تجلیل شدند.

امام‌جمعه نوشهر: نادیده گرفتن خدمات دولت بی‌انصافی است

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha