به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحسن حمزه لو روز سهشنبه در بازدید خبرنگاران از مسیرهای منتهی به پایانه مرزی تمرچین اظهار کرد: برای اجرای این طرح ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است.
وی افزود: در حال حاضر این طرح ۴۰ درصد پیشرفت اجرایی دارد که اجرا و بهرهبرداری از این طرح موجب کاهش ترافیک جادهای و کاهش تصادفات میشود.
وی اضافه کرد: طبق قرارداد، اجرای این طرح در طول یک سال انجام میشود و زیر بار ترافیک میرود.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجانغربی با اشاره به کاهش ۳۰ کیلومتری مسیر محمدیار - بناب با اجرای این طرح ادامه داد: کاهش آلایندگی زیست محیطی، حفظ تالابهای منطقه، کاهش تصادفات جادهای و افزایش ایمنی از جمله مزیتهای بهرهبرداری از محور سهراهی محمدیار - بناب است.
بهسازی محور حیدرآباد و نقده هم ۵۰ درصد پیشرفت دارد
حمزه لو همچنین گفت: پروژه تعریض و بهسازی محور حیدرآباد - نقده پیشرفت ۵۰ درصدی دارد که اجرای کامل آن، زمینه سهولت تردد در این محور را فراهم میکند.
وی افزود: پروژه تعریض و بهسازی محور حیدرآباد - نقده نقش موثری در تسهیل و ایمنسازی تردد مردم منطقه و سهولت تردد زائران اربعین حسینی دارد.
وی اضافه کرد: محور حیدرآباد - نقده حدود ۱۹.۵ کیلومتر طول داشته و هفت کیلومتر از این مسیر پیش از این زیربار ترافیک رفته است.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با بیان اینکه عملیات اجرایی این مسیر با تمام توان در ۱۲.۵ کیلومتر در حال انجام است، ادامه داد: بخشی از این محور نیز تا اربعین امسال با حدود ۶ کیلومتر آماده بهره برداری میشود.
حمزهلو اظهار کرد: ارتقای کیفیت و ایمنی جادههای دسترسی به پایانههای مرزی در کنار تکمیل کریدور بزرگراهی غرب کشور در رأس برنامههای اجرایی مجموعه راه وشهرسازی آذربایجانغربی قرار دارد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، به گفته مدیران عملیاتی، ساخت هر کیلومتر از جادههای مواصلاتی ۳۰ میلیارد تومان هزینه دربردارد.
نظر شما