بلاروس: استقرار سلاح‌های هسته‌ای پاسخی به نظامی‌سازی اروپای شرقی است

تهران-ایرنا- رئیس جمهور بلاروس اظهار داشت: با استقرار سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی در این کشور، پاسخی مناسب به نظامی‌سازی سریع اروپای شرقی و افزایش فعالیت‌های نظامی آمریکا و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) می‌دهیم.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از خبرگزاری تاس، الکساندر لوکاشنکو روز سه‌شنبه طی سخنانی خطاب به شرکت‌کنندگان یازدهمین کنفرانس امنیت بین‌الملل مسکو، ادامه داد: البته این موضوع تاثیری بر طرح‌های صلحی که مینسک "به منظور از سرگیری گفت‌وگو درباره مسائل مربوط به امنیت اروپا و جهان در شرایطی برابر" ترویج می‌کند، نمی‌گذارد.

رئیس جمهور بلاروس با تاکید بر اینکه وضعیت بین‌المللی به طور بی‌سابقه‌ای متشنج است، گفت: قوانین بین‌المللی درباره کنترل تسلیحات، بی اعتبار شده است.

وی افزود: خطرات استفاده از جنگ‌ افزارهای کشتار جمعی به ویژه سلاح‌های هسته‌ای و بیولوژیکی رو به افزایش است.

لوکاشنکو اظهار داشت: جنگ اطلاعاتی و جرایم سایبری به نوع جدیدی از سلاح‌ها تبدیل شده است که سیستم تجارت بین‌المللی و روابط اقتصادی را تضعیف می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: مینسک به همراه همتایان خود در اتحادیه بلاروس و روسیه، تمام تلاش ممکن را برای تقویت همکاری در زمینه مبارزه با چالش‌های فراملی و انواع تهدیدها، کرده است.

یازدهمین کنفرانس امنیت بین الملل مسکو روز چهارشنبه گذشته با پخش پیام تصویری ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در هتل پاتریوت روسیه گشایش یافت.

رئیس جمهوری روسیه ماه گذشته اعلام کرد که نخستین کلاهک‌های هسته‌ای این کشور در خاک بلاروس مستقر شده است و تا پایان سال انتقال سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی را تکمیل خواهد کرد.

بلاروس اعلام کرده است که کنترل این سلاح‌ها با روسیه خواهد بود.

استقرار سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی در بلاروس، اولین اقدام مسکو در ارسال این کلاهک‌ها به خارج از خاک روسیه از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha