ملی‌پوش تنیس ایران: فدراسیون حتی یک زمین اختصاصی هم برای خودش ندارد

تهران- ایرنا- ملی‌پوش تنیس ایران درباره وضعیت امکانات فدراسیون گفت: از سازمان تجهیز و نگهداری اماکن ورزشی گلایه دارم چرا که حتی یک زمین هم به فدراسیون و تنیسورهای آن اختصاص نداده است.

حمیدرضا نداف روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا، در خصوص صعود تیم ملی تنیس ایران به گروه ۲ جهانی اظهار داشت: تا اینجا با ورود به گروه ۲ جهانی نتیجه خوبی گرفتیم و امیدواریم نگاه کمیته ملی المپیک و مدیران نیز نسبت به تنیس تغییر کند. این سطح از رقابت جدیت بسیاری دارد زیرا با برترین‌های جهان رو به رو هستیم. امیدواریم در قرعه‌کشی گروه ۲ جهانی، شانس بیاوریم و با پیروزی در نخستین دیدار در این گروه ماندگار شویم.

وی ادامه داد: به نظرم کارهای خوب یک مدیر را باید گفت؛ اگر به ۱۰ سال گذشته نگاه کنیم متوجه می‌شویم که تحول خوبی در رشته ما ایجاد شده است. وزارت هم اگر یک حمایت اساسی کند، میزبانی‌های ما و پیشرفت تنیسورها نیز بیشتر می‌شود. تنها رشته‌ای‌ بودیم که با یک میزبانی، نمایندگان ۴۰ کشور خارجی را به ایران آوردیم که این مسئله نه تنها یک تبلیغات بسیار خوبی است، از نظر اقتصادی هم بسیار می‌تواند موثر باشد.

ملی‌پوش تنیس ایران با اشاره به امتیاز و جایگاه جهانی خودش عنوان کرد: من تا سال ۲۰۱۹ در جایگاه بین‌المللی ۸۰۰ بودم و قبل از من، تنها یک نفر دیگر به این جایگاه رسیده بود. به خاطر کرونا و آسیب‌دیدگی که داشتم، توانستم برای ایران مثبت واقع شوم. اولین برنامه من این است که بتوانم به جایگاه جهانی گذشته‌ام بازگردم و پس از آن برای بالا بردن جایگاه شخصی و ملی تلاش می‌کنیم.

ملی‌پوش تنیس ایران: فدراسیون حتی یک زمین اختصاصی هم برای خودش ندارد

وی افزود: تلاش زیادی کردم تا بازیکنان جوان‌ این رشته متوجه شوند که می‌توانند به هر موفقیتی برسند و اگر بازیکنان دیگری مثل من توانسته، پس آنها هم می‌توانند. وقتی مسابقات بین‌المللی در ایران برگزار شد، بچه‌ها توانستند جایگاه جهانی کسب کنند و متوجه شدند که این مسئله چیز سختی نیست اما با وجود مشکلات اقتصادی، سفر و رقابت برای بچه‌ها سخت است و اگر بتوانیم میزبانی‌های بیشتری بگیریم، می‌توانیم هر روز این جایگاه را بالاتر ببریم و نمود بیشتری در تنیس داشته باشیم.

نداف درباره مشکلات اقتصادی رشته تنیس گفت: من گله دارم که سازمان تجهیز و نگهداری اماکن ورزشی، حتی یک زمین هم به فدراسیون و تنیسورهای آن اختصاص نداده است. کوچک‌ترین کاری که مدیران ورزشی برای کنترل هزینه‌ها می‌توانند انجام دهند این است که هزینه اجاره زمین را از روی دوش ما بردارند که حداقل ملی‌پوشان برای تمرین، ساعتی ۵۰۰ هزار تومان پول پرداخت نکنند. به طور قطع تنیس، رشته پرهزینه‌ای است ولی بیشتر کشورهای دنیا تلاش می‌کنند تا فشار و هزینه را حداقل برای ملی‌پوشان کم‌تر کنند.

وی تاکید کرد: تنیس بعد از فوتبال و بسکتبال سومین ورزش بزرگ دنیا است و همانطور که باقی کشورها دارند هزینه می‌کنند، ما هم باید همانطور تلاش و هزینه کنیم تا بتوانیم به نتیجه دلخواه برسیم. همه مسئولان و مدیران وضعیت را می‌بینند و صحبت‌های من فکر نمی‌کنم تاثیری هم داشته باشد اما اگر حمایت درستی از ما نکنند، نمی‌توانیم با کشورهای برتر رقابت کنیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha