۲۴ مرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۲۹
کد خبرنگار: 882
کد خبر: 85199595
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پوتین: غرب به دنبال استعمار نو است

۲۴ مرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۲۹
کد خبر: 85199595
پوتین: غرب به دنبال استعمار نو است

مسکو- ایرنا- یازدهمین کنفرانس امنیت بین‌الملل مسکو روز سه‌شنبه در حالی در حضور مقام‌های ارشد نظامی برخی کشورها از جمله جمهوری اسلامی ایران آغاز به کار کرد که رییس جمهوری روسیه در پیامی به این کنفرانس، سیاست‌های غرب را در راستای استعمار نو توصیف کرد.

ولادیمیر پوتین در پیام تصویری خود با بیان اینکه آمریکا به دنبال ایفای نقش مخرب در تعاملات کشورها در منطقه آسیا و اقیانوسیه است، گفت: تلاش برای ایجاد درگیری و وادار کردن کشورها به اطاعت از غرب به عنوان رعیت به مثابه استعمار نو تلقی می‌شود.

رییس جمهوری روسیه خاطرنشان کرد: همه چالش های امنیتی در مناطق مختلف جهان ناشی از «ماجراجویی های ژئوپلیتیک» و استعمار نو غرب است.

وی در عین حال تاکید کرد: کشورها آماده دفاع از حاکمیت خود هستند و بر این باور هستیم که کل جامعه جهانی باید مسیر حرکت آینده را با هم بسازند و شکل دهند.

پوتین در ادامه از سیاست‌توسعه ناتو با ابزار فشار و تهدید انتقاد کرد و گفت: ناتو در مسیر توسعه حضور خود از ابزارهای فشار نظامی و غیرنظامی استفاده می کند.

رییس جمهوری روسیه، وضعیت اوکراین را نمونه ای از «سیاست نفت ریختن روی آتش» غرب خواند و گفت: غرب در تلاش است تا به درگیری در اوکراین دامن بزند و سایر کشورها را به آن بکشاند.

وی همچنین گفت: کشورهای غربی میلیاردها دلار سلاح  به اوکراین  می دهند که این امر، مدت زمان درگیری را افزایش می دهد.

در بخش دیگری از این کنفرانس بین‌المللی، الکساندر ولفوویچ دبیر شورای امنیت بلاروس پیام الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور این کشور را قرائت کرد که در آن بر تداوم همکاری‌های امنیتی مینسک-مسکو در برابر سیاست توسعه ناتو تاکید شده بود.

یازدهمین کنفرانس امنیت بین الملل مسکو روز چهارشنبه در هتل پاتریوت روسیه گشایش یافت.

امیر سرتیپ عزیز نصیرزاده جانشین ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از جمله مقامات ارشد دفاعی شرکت کننده در این کنفرانس است که در نشستی با موضوع جهان چندقطبی در این کنفرانس بین‌المللی سخنرانی خواهد کرد.

هیات بلندپایه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در پی دعوت رسمی از سرلشگر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به روسیه سفر کرده است.
پیش از این نمایشگاه «مجمع بین المللی فنی– نظامی ارتش ۲۰۲۳» در پارک پاتریوت در غرب مسکو آغاز به کار کرد.

صنایع دفاعی و نظامی جمهوری اسلامی ایران ضمن حضور فعال در این نمایشگاه، بخش های متنوعی از تولیدات نظامی و دفاعی کشورمان را در معرض دید شرکت کنندگان قرار داده‌اند.

این نمایشگاه از ۱۴ تا ۲۰ اوت (۲۳ تا ۲۹ مرداد) در غرب مسکو برپا است و حدود یک هزار و ۵۰۰ شرکت دفاعی روسیه و ۸۵ شرکت خارجی از هفت کشور در آن شرکت کرده‌اند.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha