۲۴ مرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۵۴
کد خبر: 85199566
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نجات چهار نفر از قصاص در کرمان با عشق امام حسین (ع)

۲۴ مرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۵۴
کد خبر: 85199566
نجات چهار نفر از قصاص در کرمان با عشق امام حسین (ع)

کرمان - ایرنا - رییس‌کل دادگستری استان کرمان گفت: در چهار پرونده قصاص این استان از ابتدای ماه محرم تاکنون و همزمان با آغاز پویش "به عشق امام حسین (علیه‌السلام) می‌بخشم"، رضایت قطعی حاصل شده است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دادگستری استان کرمان، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی افزود: یکی از ابتکارات ستاد ملی صبر، برگزاری پویش‌های معنوی به منظور ایجاد صلح و سازش است که خوشبختانه منجر به سازش قابل توجهی از پرونده‌ها شده است.

وی هدف از اجرای این پویش‌ها را ایجاد صلح و سازش در پرونده‌ها به ویژه پرونده‌های قتل عنوان کرد و ادامه داد: در استان کرمان نیز پویش به عشق امام حسین (ع) می‌ببخشم، مانند سال گذشته اجرایی شده و از آنجایی که مردم این دیار نگاه ویژه‌ای به ائمه اطهار و سیدالشهدا دارند، تاکنون در چهار پرونده قصاص رضایت قطعی حاصل شده است.

حمیدی بیان کرد: شعب ویژه استان کرمان موفق شدند از ابتدای ماه محرم و با آغاز این پویش تعداد ۲۶۲ پرونده را با صلح و سازش مختومه کنند. همچنین تعداد ۴۹ زندانی نیز با کمک و تلاش کارکنان شوراهای حل اختلاف، اعضای ستاد صبر و متنفذین و ریش‌سفیدان به آغوش خانواده‌های خویش بازگشتند.

رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه یکی از صفات ارزشمند که در راس همه ارزش‌ها قرار دارد، صفت عفو، گذشت و بزرگواری در برخوردهاست؛ گفت: یکی از بزرگترین فضایل اخلاقی، عفو و گذشت و ترک انتقام جویی به هنگام قدرت است، زیرا عفو یک نوع منش بزرگوارانه و برخورد مهرانگیز است که از سعه صدر، حلم و متانت اخلاقی سرچشمه می‌گیرد و موجب از بین رفتن روحیه انتقام‌جویی و کینه توزی می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha