۴۰ عنوان کتاب در زمینه نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان سمنان چاپ شد

سمنان - ایرنا - مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان گفت: ۴۰ عنوان کتاب صوتی و مکتوب در حوزه دفاع مقدس در قالب‌های خاطره، داستان، شعر، پژوهشی، تحلیلی و تاریخ شفاهی، امسال چاپ و منتشر شد.

سردار عباس مطهری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز کرد: از مجموع ۴۰ کتاب منتشر شده در زمینه‌ دفاع مقدس در سالجاری ۱۵ کتاب به صورت صوتی و ۲۵ کتاب به صورت مکتوب است.

وی ادامه داد: اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان سمنان به صورت مستقل یا مشارکتی و یا حمایت از دستگاه‌های فرهنگی طی سال‌های گذشته کتاب‌های زیادی با موضوع دفاع مقدس و در قالب های مختلف مانند خاطرات، داستان، شعر، پژوهشی، تحلیلی و تاریخ شفاهی، برای سنین بزرگسال، کودک و نوجوان چاپ و منتشر کرد.

وی بیان کرد: از مجموع ۴۰ کتاب منتشر شده به همت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان سمنان، سه عنوان کتاب ترجمه از فارسی به زبان انگلیسی و عربی، یک عنوان کتاب داستان، سه عنوان کتاب پژوهشی، هفت عنوان نمایش‌نامه و فیلم‌نامه و بقیه در زمینه خاطرات است.

سردار مطهری یادآور شد: سال گذشته ۱۰۰ عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس توسط اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان منتشر شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان با اشاره به نقش رسانه در ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی، ابراز داشت: انتظار می‌رود رسانه ‌ها با ترویج فرهنگ کتابخوابی در نشر ارزش‌های دفاع مقدس پیش از پیش تلاش کنند.

استان سمنان سه هزار شهید تقدیم نظام اسلامی کرده است و در شاخص اعزام رزمندگان به جبهه‌های حق علیه باطل در دوران دفاع مقدس به نسبت جمعیت، از استانهای برتر کشور محسوب می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha