عقب نشینی تل آویو از ادعاها درباره دستیابی توافق با ریاض/ کاخ سفید نیز خوش بین نیست

تهران- ایرنا- یک مقام ارشد صهیونیستی اعتراف کرد که توافق زودهنگامی برای عادی سازی روابط ریاض و تل آویو با میانجگیری آمریکا در کار نخواهد بود.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، "تساحی هانگبی" مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در گفت وگو با رادیو ارتش این رژیم اعتراف کرد که برخی گزارش ها مبنی بر نزدیک بودن دستیابی به آنچه او آن را "توافق با عربستان" خواند، درست نیست.

هفته گذشته روزنامه وال استریت ژورنال ادعا کرده بود که واشنگتن و ریاض به پیشرفت های گسترده ای برای رسیدن به یک توافق فراگیر از جمله عادی سازی روابط عربستان و رژیم صهیونیستی دست یافته اند، ادعایی که به سرعت رد شد.

هانگبی گفت: کاخ سفید نیز به سرعت این گزارش ها را تکذیب کرد، چرا که به زودی توافقی میان اسراییل و عربستان امضا نخواهد شد.

وی در عین حال برای القای زنده بودن روند سازش و تقلا برای برقراری روابط تل آویو با ریاض با واسطه گری آمریکا مدعی شد: پیشرفت زیادی در گفت وگو بین آمریکا و عربستان صورت گرفته است.

این خبرها درحالی مطرح شده است که اساسا تقویت همگرایی کشورهای منطقه در سایه توافق مهم تهران - ریاض نقشه رژیم صهیونیستی برای تفرقه انداختن و ائتلاف سازی را به هم ریخته و باعث نگرانی سران تل آویو شده است و از همین رو آنها تلاش می کنند که این همگرایی را کمرنگ جلوه داده و القا کنند که در مسیر عادی سازی روابط خود با ریاض حرکت می کنند.

اما خود مقامات رژیم صهیونیستی نیز اخیرا دچار تناقض گویی درباره آنچه آن را روند عادی سازی روابط تل آویو با ریاض می خوانند، شده اند و درحالی که وزیر خارجه رژیم صهیونیستی پیشتر "تل آویو را نزدیکتر از هر زمانی به دستیابی به یک توافق با عربستان" دانسته بود، وزیر امنیت این رژیم گفته بود که "مسیر عادی سازی روابط با ریاض همچنان طولانی" است.

این درحالی است که عربستان تاکنون ادعاهای مطرح شده درخصوص روند اقدامات برای توافق احتمالی جهت برقراری روابط بین تل آویو و ریاض را تایید نکرده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha