۲۴ مرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۵۸
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85199360
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تامین اجتماعی خراسان‌شمالی روزانه به سه هزار بیمار خدمات ارایه می‌دهد

بجنورد- ایرنا- مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان شمالی گفت: روزانه سه هزار بیمار در تنها بیمارستان این سازمان در بجنورد و سه درمانگاه در سطح استان برای دریافت خدمات سرپایی و بستری مراجعه می‌کنند.

سعید صدرمنش روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بیمارستان ثامن الائمه (ع) بجنورد، ۲ درمانگاه تخصصی در شیروان و اسفراین و یک درمانگاه عمومی در گرمه و جاجرم به بیماران تامین اجتماعی خدمات می دهند.

به گفته وی، سال گذشته ۸۶۰ هزار نفر از خدمات این مراکز استفاده کردند.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان شمالی ادامه داد: این سازمان برای ارایه خدمات درمانی مختلف با ۳۸۰ مرکز خصوصی و ۱۰۰ مرکز دولتی در سطح استان قرارداد دارد و بیمه شدگان انواع خدمات پاراکلینکی، دارو و سایر خدمات پزشکی را دریافت می کنند.

وی ادامه داد: علاوه بر این در سال گذشته حدود ۳۰ هزار پرونده بستری در این مراکز نیز ایجاد شد.

صدرمنش با بیان اینکه ۷۰ درصد هزینه های درمان صرف خرید خدمت از مراکز طرف قرارداد می شود گفت: بسته خدمات ناباروری، صندوق بیماران خاص و سخت علاج، طرح دارویار، حذف فرانشیز خدمات بستری برای مستمربگیران و بازنشستگان بالای ۶۵ سال از جمله طرح های درمانی تامین اجتماعی است.

به گزارش ایرنا، ضریب پوشش بیمه‌ای در استان ۳۵ درصد است که این رقم نسبت به میانگین ۵۲ درصدی این شاخص در کشور، ۱۷ درصد عقب است.

امسال ۱۰۵ هزار نفر از شهروندان این استان زیر پوشش بیمه اجتماعی هستند و علاوه بر این ۲۳ هزار و ۶۴۳ نفر بازنشسته زیر پوشش این سازمان هستند.

در مجموع با احتساب افراد تبعی ۳۴۶ هزار و ۴۹۳ نفر از شهروندان این استان طبق‌ آخرین آمار زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

استان یک میلیون نفری خراسان شمالی حدود ۴۰۰ واحد تولیدی و صنعتی دارد که به لحاظ ایجاد درآمد جزو استان های آخر کشور است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha