۲۴ مرداد ۱۴۰۲، ۲:۵۷
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85199259
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پکن خواستار توقف دخالت ژاپن در گشتزنی دریایی چین و روسیه شد

تهران- ایرنا- وو کیان سخنگوی وزارت دفاع ملی چین از ژاپن خواست دخالت در گشتزنی دریایی مشترک چین و روسیه را متوقف کند.

به گزارش ایرنا به نقل از شینهوا، وو دوشنبه در پاسخ به پرسشی درباره اقدام «نیروی دریایی دفاع از خود» ژاپن در رصد و ردیابی کشتی‌های گشتزنی مشترک چین و روسیه گفت: اقدامات مداخله‌جویانه ژاپن بسیار پرخطر است و ممکن است به راحتی موجب قضاوت‌های اشتباه و حادثه شود.

وی تاکید کرد که گشتزنی مشترک چین و روسیه در آبهای غرب و شمال اقیانوس اطلس علیه هیچ کشور ثالتی نیست و ارتباطی به تحولات جاری جهانی و منطقه‌ای ندارد.

سخنگوی وزارت دفاع ملی چین گفت که کشتی‌های گشتزنی چین و روسیه در آبهای آزاد به حرکت خود ادامه دادند و از قوانین بین‌المللی تبعیت کردند.

وی افزود: طرف چینی حرکت این کشتی‌های روسیه و چین را از فاصله نزدیک ردیابی می‌کرد که این اقدامی خطرناک است. ما از ژاپن می‌خواهیم که از ایجاد چنین موانعی که مطلعا هیچ معنایی ندارد، خودداری کند.

وو تاکید کرد: ما خواهان آن هستیم که طرف ژاپنی مداخله بی‌معنی را متوقف کرده و از اظهارات و اقدامات غیرمسئولانه که به مناسبات سالم دوجانبه چین و ژاپن لطمه می‌زند و صلح و ثبات منطقه‌ای را تضعیف می‌کند، پرهیز کند.

این سخنگوی همچنین گفت که همکاری‌های ارتش های چین و روسیه شفاف بوده و هدف آن حفاظت مشترک از عدالت بین‌المللی و حفظ صلح و ثبات است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha