۲۳ مرداد ۱۴۰۲، ۲۱:۳۳
کد خبرنگار: 5418
کد خبر: 85199179
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

انگلیس مدعی رهگیری بمب افکن های روسیه در شمال اسکاتلند شد

تهران-ایرنا- وزارت دفاع انگلیس در بیانیه‌ای ادعا کرد که جنگنده‌های این کشور صبح دوشنبه دو بمب‌افکن روسی را که در شمال جزایر شتلند در اسکاتلند پرواز می‌کردند، رهگیری کرده‌اند.

به گزارش دوشنبه شب ایرنا از "دیفنس پست", این وزارتخانه افزود جنگنده‌های تایفون انگلیس دو بمب افکن دوربرد تی یو ۱۴۲ روسیه را هنگام عبور از نزدیکی جزایر شتلند در دریای شمال "در منطقه هوایی شمال ناتو" رهگیری کردند.
این درحالی است که نیروی هوایی سلطنتی هلند امروز دوشنبه مدعی شد که نیروی هوایی دانمارک دو بمب افکن روسی را که بر فراز حریم هوایی این کشور شناسایی شده بود قبل از رسیدن به حریم هوایی هلند، رهگیری کرده است.
به گزارش ایرنا، نیروی هوایی سلطنتی هلند افزود: این دو بمب افکن روسیه به سمت منطقه‌ای که هلند برای ائتلاف نظامی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) رصد می‌کند، حرکت می‌کردند.

نیروی هوایی سلطنتی هلند افزود: صبح دوشنبه جنگنده‌های اف-۱۶ هلند وارد عملیات شدند اما بمب افکن‌های روسیه قبل از ورود به حریم هوایی ناتو در این کشور رهگیری شدند و اکنون به عقب بازگشته‌اند.

وزارت دفاع روسیه نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که میگ ۲۹ ارتش این کشور یک هواپیمای شناسایی نروژ را به بیرون از مرز روسیه هدایت کرده است.

روسیه روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک جنگنده میگ ۲۹ این کشور پس از رهگیری یک هواپیمای نروژی بر فراز دریای بارنتز، آن را به بیرون از مرزهای روسیه هدایت کرده است.

پیش از این سامانه‌های هوایی روسیه یک جنگنده خارجی بر فراز دریای بارنتز را شناسایی کرده بودند که پس از هشدار توسط جنگنده میگ ۲۹ به خارج از مرزها هدایت شد.

طبق بیانیه وزارت دفاع روسیه هواپیمای نروژی یک هواپیمای شناسایی P-۸A Poseidon بود و در جریان این حادثه هیچ خشونتی گزارش نشد.

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که جنگنده میگ ۲۹ متعلق به ارتش روسیه با رعایت قوانین بین‌المللی حریم هوایی، بر فراز آب‌های بین‌المللی، هواپیمای نروژی را تا بیرون از خاک روسیه هدایت کرده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha