۲۳ مرداد ۱۴۰۲، ۲۰:۰۵
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85199119
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سوریه حمله تروریستی شیراز را محکوم کرد

۲۳ مرداد ۱۴۰۲، ۲۰:۰۵
کد خبر: 85199119
سوریه حمله تروریستی شیراز را محکوم کرد

تهران-ایرنا- وزارت امور خارجه سوریه حمله تروریستی روز گذشته به حرم حضرت شاهچراغ در شهر شیراز رابه شدت محکوم کرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از خبرگزاری سانا، وزارت امور خارجه سوریه با صدور بیانیه‌ای در این باره تاکید کرد: سوریه حمله تروریستی به زائران حرم احمد بن موسی الکاظم (شاهچراغ) در شهر شیراز را به شدت محکوم می‌کند؛ این اقدام توسط یک گروه تروریستی انجام شد که از سوی طرف‌های بین‌المللی حمایت می‌شود.

وزارت خارجه سوریه در بیانیه خود آورده است: این اقدام تروریستی برای برهم زدن آرامش و امنیت جمهوری اسلامی ایران انجام شد.

در ادامه این بیانیه آمده است: سوریه این اقدامات تروریستی را که شهروندان بی گناه از جمله کودکان، زنان و افراد مسن را به قتل می‌رساند محکوم و تاکید می‌کند که این اقدام تروریستی یک اقدام جنایتکارانه است که از نظر انسانی و اخلاقی غیرقابل قبول بوده و طرف‌هایی که از آن حمایت و چنین اقداماتی را تامین مالی می‌کنند، باید این اقدامات را متوقف کنند.

وزارت خارجه سوریه همچنین در این بیانیه آورده است: سوریه بار دیگر حمایت خود را از جمهوری اسلامی ایران در اقداماتی که در قبال اقدامات تروریستی انجام می‌دهد، اعلام می‌کند و صمیمانه به خانواده‌های قربانیان تسلیت می‌گوید و برای مجروحان نیز آرزوی بهبودی عاجل دارد.

در پی حمله تروریستی یکشنبه شب به حرم شاهچراغ یک نفر از خادمان این حرم به شهادت رسید و هشت نفر دیگر نیز مجروح شدند.

بارگاه مطهر شاهچراغ (ع) روز چهارشنبه چهارم آبان سال ۱۴۰۱ نیز مورد حمله تروریستی داعش قرار گرفت که در نتیجه آن ۱۳ نفر به شهادت رسیدند و بیش از ۲۰ نفر زخمی شدند.

عاملان این اقدام تروریستی یک ماه پیش اعدام شدند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha