۲۳ مرداد ۱۴۰۲، ۱۸:۰۱
کد خبر: 85199014
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ثبت دمای ۴۸ درجه در سه شهر استان بوشهر

۲۳ مرداد ۱۴۰۲، ۱۸:۰۱
کد خبر: 85199014
ثبت دمای ۴۸ درجه در سه شهر استان بوشهر

بوشهر-ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: با تداوم روند افزایشی دما، در ۲۴ ساعت گذشته دما در سه شهر این استان به ۴۸ درجه سانتیگراد رسید.

پیام مساعدی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در مدت یاد شده جم و دیلم دمای ۴۳ درجه و سایر شهرهای استان دمای ۴۰ تا ۴۱ درجه سانتیگراد تجربه کردند.

وی افزود: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد در ساعت‌هایی از وقت امروز و فردا سرعت وزش بادهای شمال شرقی تا جنوب شرقی در سطح استان و روی دریا، بیشتر در مناطق شمالی و مرکزی افزایش می‌یابد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر تصریح کرد: بنابراین در این مدت علاوه بر افزایش تلاطم دریا، احتمال خیزش گردوخاک محلی در برخی از نقاط دور از انتظار نخواهد بود.

مساعدی یادآور شد: از بعد از ظهر فردا تا پایان هفته وضعیت آرامی بر استان و دریا حاکم است.

وی اضافه کرد: در 24 ساعت آینده وضعیت جوی و دریایی استان به طور غالب صاف همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد با احتمال وقوع گرد و خاک و در برخی نقاط همراه با مه رقیق صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود.

مساعدی ادامه داد: در این مدت جهت وزش باد متغیر، به طور غالب شمال شرقی تا جنوب شرقی با سرعت 10 تا 38 گاهی بیش از 50 کیلومتر در ساعت پیش‌بینی شده است.

وی گفت: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا در سواحل 30 تا 90 گاهی تا120 سانتیمتر و از امشب در سواحل و فراساحل شمالی و مرکزی 90 تا 150 گاهی 180 سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود.

مساعدی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت 00:00، مد اول ساعت 07:25 ، جزر دوم ساعت 15:27 و مد دوم ساعت 21:38 خواهد بود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha