۲۳ مرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۰۵
کد خبرنگار: 785
کد خبر: 85198902
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استفاده از آسفالت نانویی در جاده‌ها

۲۳ مرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۰۵
کد خبر: 85198902
استفاده از آسفالت نانویی در جاده‌ها

تهران - ایرنا - آسفالت نانویی در جاده‌های یکی از روستاها در انگلیس استفاده شد. این سومین بار است که از آسفالت نانویی در این کشور با هدف آزمایش سطح کیفیت آن به کار می‌رود.

به گزارش روز دوشنبه گروه علم و آموزش ایرنا از تارنمای banburyguardian، تیم شورای شهر آکسفوردشایر و پیمانکار آن، مایلستون اینفراسترکچر (Milestone Infrastructure)، در حال آزمایش آسفالت نانویی به نام گی.پو (Gipave) است. آنها در حال استفاده از این محصول نانویی در روستایی در نزدیکی Chipping Norton هستند. این سومین بار است که در این منطقه از آسفالت نانویی استفاده می‌شود.

این آزمایش سومین آزمایش در آکسفوردشایر است که در آن طول جاده را با استفاده از آسفالت معمولی و آسفالت نانویی روکش می‌کنند تا بتوان این دو سطح را با هم مقایسه کرد.

آسفالت نانویی گی . پو که توسط شرکت ایترکمیکا (Iterchimica) تولید شده در آن از پلاستیک‌های زباله‌ استفاده شده است، زباله‌هایی که به طور معمول بازیافت نمی‌شوند. در همین حال، آسفالت حاوی گی.پو می‌تواند به‌طور کامل بازیافت شود. این امر اقتصاد بازیافتی را ترویج می‌کند و ضایعات و نیاز به مواد جدید را کاهش می‌دهد. تجزیه و تحلیل آزمایش قبلی در سال ۲۰۱۹ در کربریج نشان داد که آسفالت نانویی طول عمر سطح جاده را تا ۷۰ درصد در مقایسه با روش‌های مرسوم سطح‌ افزایش می‌دهد. خطر شیار شدن زیر چرخ‌های وسایل نقلیه باری سنگین با افزایش سفتی در محصول، کاهش می‌یابد.

اندرو گانت عضو شورای شهرستان آکسفوردشایر در انگلیس در این مورد گفت: ما می دانیم که کیفیت جاده‌ها چقدر برای ساکنان منطقه مهم است. به همین دلیل در این آزمایش شرکت کردیم تا ببینیم چگونه می‌توانیم پیشرفت کنیم.

وی افزود: هزینه روی این پوشش نانویی باعث می‌شود، سطوح جاده‌های برای مدت طولانی‌تری در شرایط خوب باقی بمانند. همانطور که در آزمایش‌های قبلی نشان دادیم، نوآوری مهم است. افزایش طول عمر سطوح جاده‌ها، نیاز به روکش‌سازی مجدد را کاهش می‌دهد، بار بودجه بزرگراه‌ها را کاهش می‌دهد و انتشار کربن را برای چرخه زندگی یک قطعه جاده کاهش می‌دهد.

سازندگان این آسفالت نانویی می‌گویند که می‌توان آن را به طور کامل بازیافت کرد و طول عمر روسازی آسفالت را در مقایسه با روش‌های معمولی تقریباً ۱۶۵ درصد افزایش داد.

آزمایشی که در جاده این روستا در ماه گذشته آغاز شد، یک پروژه چهار هفته‌ای با هزینه ۴۵۰ هزار پوند است که شامل تعمیر حاشیه و زهکشی می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha