۲۳ مرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۳۱
کد خبر: 85198884
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رییس جمعیت علمای اهل سنت عراق حمله تروریستی شیراز را محکوم کرد

بغداد - ایرنا- رییس جمعیت علمای اهل سنت عراق امروز دوشنبه حمله تروریستی به حرم حضرت شاهچراغ (ع) را محکوم کرد و گفت: ما از جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با این گروه های تروریستی حمایت می کنیم.  

به گزارش ایرنا، شیخ «خالد الملا» رئیس جمعیت علمای اهل سنت عراق در توییت خود این حمله بزدلانه تروریست ها به حرم شاهچراغ (ع) را محکوم کرد و افزود: ما این عمل تکفیری داعشی را محکوم می کنیم و از هرگونه اقدامی علیه افراط گرایی حمایت می کنیم.

رییس جمعیت علمای اهل سنت عراق حمله تروریستی شیراز را محکوم کرد

رئیس جمعیت علمای اهل سنت عراق افزود: ما از جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با این گروه های تروریستی که از سوی استکبار جهانی و ابرقدرت های ظالم و گمراه پشتیبانی می شوند، حمایت می کنیم.

پیش از این وزارت امور خارجه عراق با انتشار بیانیه ای حمله تروریستی به زائران حرم حضرت شاهچراغ (ع) در شهر شیراز را به شدت محکوم کرد و افزود: عراق بر موضع خود در رد تروریسم در همه اشکال و مظاهر آن و ایستادگی در کنار جامعه بین المللی برای مقابله با تروریسم تاکید می کند.

در این بیانیه تاکید شد: عراق از همه تلاش های خیرخواهانه با هدف از بین بردن افراط گرایی و خشونت حمایت می کند.

سید عمار حکیم رهبر جریان حکمت ملی عراق نیز یکشنبه شب در بیانیه‌ای اقدام مجرمانه یک گروه تروریستی در حمله مجدد به بارگاه مظهر حضرت شاهچراغ (ع) در شهر شیراز را که منجر به شهادت و مجروح شدن مردم بی گناه شد، محکوم کرد و مجدداً از جامعه بین الملل به ویژه کشورهای متضرر از آفت تروریسم خواست که برای خشک کردن منابع تروریسم و کاهش اثرات ویرانگر آن بر امنیت و ثبات ملت‌ها متحد و یکپارچه شود.

در پی حمله تروریستی یکشنبه شب به حرم حضرت شاهچراغ (ع) یک نفر از خادمان این حرم به شهادت رسید و هشت نفر دیگر نیز مجروح شدند.

بارگاه مطهر شاهچراغ (ع) روز چهارشنبه چهارم آبان سال ۱۴۰۱ نیز مورد حمله تروریستی داعش قرار گرفت که در نتیجه آن ۱۳ نفر به شهادت رسیدند و بیش از ۲۰ نفر زخمی شدند.

عاملان این اقدام تروریستی یک ماه پیش اعدام شدند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha