زمینه جذب ۱۸۴ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در صنعت آذربایجان غربی فراهم شد

ارومیه - ایرنا - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با اشاره به حضور سرمایه‌گذاران توانمند داخلی در استان گفت: در چهار ماه اول امسال، ۴۱۰ فقره جواز تاسیس ایجادی و توسعه ای در استان صادر و زمینه جذب ۱۸۴ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری فراهم شده است.

عبدالحمید سرتیپی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیش بینی می شود با بهره برداری از این واحدها، ۱۱ هزار و ۹۵۰ فرصت شغلی به صورت مستقیم در آذربایجان غربی ایجاد شود.

وی اضافه کرد: امسال همچنین ۵۲ واحد تولیدی صنعتی با اخذ پروانه بهره برداری وارد مدار تولید صنعتی استان شده که جهت بهره برداری از این واحدهای صنعتی بیش از ۱۱ هزار و ۴۶ میلیارد ریال سرمایه گذاری صورت گرفته است.

وی ادامه داد: با بهره برداری از این واحدها نیز زمینه اشغال مستقیم سه هزار و ۱۵۵ نفر فراهم شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی اظهار کرد: در راستای تسهیل سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت، همه فرآیندهای صدور مجوزهای صنعتی از طریق سامانه بهین یاب و درگاه یکپارچه خدمات وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام می و از این طریق تمام فرآیندهای زاید اداری حذف شده و در کمترین زمان ممکن مجوزهای مربوطه صادر می شود.

سرتیپی گفت: حضور سرمایه گذارانی همچون ارکان ماشین آذرآبادگان در حوزه فعالیتی ساخت ماشین آلات معدنی، استخراج و راه و ساختمان، پردیس سیلیکون آراز در حوزه فعالیتی لامپ های الکترونیکی و تولید سیلیکون جامد گرید متالورژی، پلی سیلیکون و پودر میکرو سیلیکا مطابق با سند آمایش سرزمین و در راستای تکمیل زنجیره های تولید با رویکری دانش بنیان به عنوان اولین تولید کننده سیلیکون خاور میانه نیز نوید از توسعه صنعت استان دارد.

وی با اشاره به برگزاری موثر و مستمر یکشنبه های حمایت از تولید با حضور استاندار آذربایجان غربی در استان افزود: امسال در این قالب، ۱۳۳ واحد تولیدی صنعتی مورد بازدید مقام عالی استان و اعضای کارگروه قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: همچنین از ابتدای سال جاری ۲ هزار و ۷۰۸ فقره درخواست برای دریافت تسهیلات از محل مصوبات سفر رییس جمهور به دبیر خانه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید واصل و ۱۶۷ فقره تسهیلات به مبلغ ۴۵ هزار و ۶۹۵ میلیارد ریال پرداخت شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha