تخصیص اعتبارات سفر رییس جمهوری، حوزه شیلات کرمانشاه را دگرگون خواهد کرد

کرمانشاه - ایرنا - مدیرکل شیلات استان کرمانشاه گفت: تخصیص اعتبارات سفر رییس جمهور به حوزه شیلات این استان موجب دگرگرگونی و جهش این حوزه در ۲ سال آینده خواهد شد.

به گزارش ایرنا، سهراب صحرایی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: تصویب ۱۷۰ میلیارد تومان برای تکمیل و اجرای طرح‌های آبزی پروری به حوزه شیلات که از رهاوردهای سفر رییس جمهور به کرمانشاه بود هنوز به این اداره کل ابلاغ و تخصیص داده نشده است.

وی گفت: در صورت تخصیص این اعتبار پیش‌بینی شده است هفت طرح نیمه تمام کلان و شاخص و پنج طرح جدید و اولویت‌دار در استان به اجرا گذاشته شود که اجرای آنها می تواند تحول شگرفی را در بحث افزایش تولید و اشتغالزایی در استان به همراه داشته باشد.

صحرایی با بیان اینکه در صورت تامین به موقع این اعتبار اجرای آنها بین ۲ تا سه سال زمان دربرخواهد داشت، اضافه کرد: با بهره‌برداری از این طرح‌ها پیش‌بینی شده است میزان تولید آبزیان در استان کرمانشاه به میزان بیش از ۱۳ هزار تن افزوده شود.

تخصیص اعتبارات سفر رییس جمهوری، حوزه شیلات کرمانشاه را دگرگون خواهد کرد

مدیرکل شیلات استان کرمانشاه اظهار کرد: با بهره‌برداری از این طرح‌ها ضمن افزایش تولید آبزیان استان در مجموع برای بیش از هزار نفر نیز اشتغالزایی ایجاد خواهد شد.

صحرایی افزود: از طرح های شاخصی که پیش بینی شده است با استفاده از این اعتبار اجرا شود فاز دوم مجتمع ماهیان گرمابی شهدای قصرشیرین، طرح ماهیان سردآبی پاوه و یک طرح هزار هکتاری دیگر در سومار است.

وی ادامه داد: با توجه به کمبود نزولات آسمانی و تامین آب یکی از اهداف این اداره کل حرکت به سمت و سوی مکانیزه کردن مزارع و استفاده از تکنولوژی و تجهیزات جدید در امر پرورش ماهی است.

تخصیص اعتبارات سفر رییس جمهوری، حوزه شیلات کرمانشاه را دگرگون خواهد کرد

به گزارش ایرنا، استان کرمانشاه هم اکنون با دارا بودن ۴۶۰ واحد شیلاتی در قالب ۳۷۸ مزرعه سردابی سالانه ۱۳ هزار و ۷۰۰ تن و همچنین با داشتن ۸۰ واحد مزرعه گرمابی و تولید هفت هزار و ۶۰۰ تن و ۲ مزرعه تولید ماهیان خاویاری با تولید ۱۰ تن و نیز چهار مجتمع سردآبی و یک مجتمع گرمابی به همراه چهار واحد پرورش ماهی در قفس یکی از قطب های مهم تولید ماهی در بین استان های غیرساحلی کشور محسوب می شود.

استان کرمانشاه هم اینک رتبه نخست را در تولید ماهیان گرمابی در کشور در بین استان های غیرساحلی داراست.

در سال گذشته در مجموع ۲۱ هزار و ۵۳۶ تن انواع آبزیان در کرمانشاه تولید و روانه بازار مصرف شد که ۱۳ هزار تن آن ماهیان سردآبی، و ۶ هزار تن نیز ماهیان گرمابی بود، بخشی از تولیدات آبزیان این استان به کشورهای خارجی از جمله عراق صادر می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha